درخواست ژنرال‌های سابق از نیروهای ارتش برای سرپیچی از دستورات کابینه نتانیاهو

منابع مطلع از شکل گیری یک قطب بندی بی‌سابقه میان صهیونیست‌ها و کشیده شدن اختلافات سیاسی و حزبی میان آنها به ارتش این رژیم و درخواست‌ فرماندهان برجسته سابق از نظامیان برای سرپیچی از دستورات کابینه تندرو اسرائیل پرده برداشتند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱، ایهود باراک، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی خطاب به نظامیان این رژیم گفت: زمانی که دستورات غیرمنطقی صادر می‌شود، این حق سرباز یا افسر است که از اجرای آنها خودداری کند، چراکه این وظیفه اوست.

وی افزود: اگر دولت فعلی دست از اقداماتش بر ندارد، ما در عرض شش هفته با یک سیستم دیکتاتوری مواجه خواهیم شد و اسرائیلی‌ها باید کاری را انجام دهند که نمایندگان کنست انجام نمی‌دهند.

وی افزود: تجربه تاریخی نشان داده است که وقتی ۳.۵ درصد مردم با تمام امکانات در تظاهرات و اعتراضات سرسختانه شرکت می‌کنند، دولت سرنگون می‌شود.

«دان حالوتس»، رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اظهار کرد: «سربازان اسرائیلی تحت دیکتاتوری خدمت نخواهند کرد و امروز بیشتر از گذشته شاهد مواضع مخالف دولت در نیروی هوایی و بخش‌های دیگر هستم. اگر در اسرائیل دیکتاتوری وجود داشته باشد، بهتر است در اوگاندا یا رواندا خدمت کنیم، چراکه آنها پول بیشتری خواهند داد.

وی ادامه داد: برخی سربازان نیروی هوایی به فرمانده خود اطلاع داده‌اند که نسبت به اقدامات دولت جدید اعتراض دارند و همین امر باعث شد یکی از افسران ارشد اعلام کند که تمایلی به ادامه فعالیت در سمت خود را ندارد.

طبق این گزارش، این اتفاقات هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا از افسران و فرماندهان بخواهد که اجازه کشیده شدن ارتش به اختلافات سیاسی و حزبی موجود در این رژیم را ندهند و ارتش باید فراتر از هرگونه بحث و جدل سیاسی باشد.

طبق گفته برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، کشیده شدن ارتش به قطب بندی داخلی در اراضی اشغالی اسرائیل را با یک تهدید وجودی و امنیتی مواجه خواهد کرد.

اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی این روزها صهیونیست‌ها را به جان هم انداخته است و از چند هفته گذشته شاهد برگزاری تظاهرات  در اراضی اشغالی علیه این اقدامات و در رأس آنها طرح اصلاحات قضایی بوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.