پاسخ خاندوزی به برخی نگرانی‌ها درباره تورم‌زایی بودجه

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی نگرانی‌ها بابت تورم زایی بودجه در سال جاری و سال بعد،گفت: عملکرد دولت این بوده که سخت‌گیرانه نسبت به بودجه عمل کند.

به گزارش خبرآنی، احسان خاندوزی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه گزارش مالی ۱۱ ماهه امسال تهیه شده است، اظهار کرد: در عملکرد ۱۱ ماهه امسال، ۱۱۴۷ همت مجموع درآمد پاییزی به خزانه بوده که معادل۹۰ درصد قانون بودجه است که نسبت به سال گذشته، حدود۶۰ درصد درآمدها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مالیات و سایر درآمدهای جاری دولت، قریب ۱۰۰ درصد مصوب بودجه محقق شده است.۱۱۵۴ همت مجموع هزینه ها و مصارف دولت بوده است که ۵۲ درصد نسبت به سال قبل مصارف دولت افزایش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه پرداخت عمرانی دولت به۱۰۴ همت رسیده که هشت درصدافزایش یافته است، افزود: ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق فروخته شده را دولت بازپرداخت کرده است که ماهانه۱۱/۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است. مانده بدهی دولت به بانک مرکزی بابت تنخواه گردان صفر است. این عدد سال قبل۴۵ هزار میلیارد تومان بوده که این یعنی دولت انضباط بودجه ای را رعایت کرده است.

وی همچنین با اشاره به برخی نگرانی بابت تورم زایی بودجه در سال جاری و سال بعد، گفت: عملکرد دولت این بوده که سخت گیرانه نسبت به بودجه عمل کند.

خاندوزی افزود: با توجه به آمار بانک مرکزی، در دوازده ماهه منتهی به پایان دی، رشد نقدینگی به ۳۴.۱ درصد رسیده است. پیش بینی‌ها این است که از محل کسری بودجه و رشد نقدینگی، شاهد چشم انداز بهتری خواهیم بود.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.