یک هفته با کشاورزی و بازار

در هفته جاری در بخش کشاورزی و بازار خبرهای بسیاری منتشر شد که از مهم‌ترین آنها می توان به دپوی پیاز در انبارها، باز شدن پای لبنیات ایران به چین و عرضه گوشت گرم وارداتی در میادین خبر داد.

به گزارش خبرآنی هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر پیازهای دپو شده در انبارها شروع شد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران علت افزایش قیمت پیاز را صادرات، سرما، بارندگی و دپوی پیاز توسط برخی افراد و عرضه قطره چکانی آن به بازار عنوان کرد.

خبر دیگر منتشر شده در این بخش تولید بیش از ۱۷۵هزارتن روغن در دی ماه بود. انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرد که در دی ماه ۱۴۰۱، ۱۷۵هزار و ۶۸۸ تن روغن نباتی تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

"قیمت جهانی حبوبات افزایش چندانی نداشته" نیز یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته در بخش کشاورزی بود. دبیر انجمن حبوبات اعلام کرد که بازار حبوبات آرام است و تنها هفته گذشته قیمت لوبیا در بازار جهانی دچار نوسان شد که آنهم به این زودی تاثیر خود را بر بازار داخلی نخواهد گذاشت.

خبر دیگری با تیتر یک میلیارد درخت، یک میلیارد نفس نیز در هفته جاری منتشر شد. معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی می گوید که بایستی یک میلیارد درخت در کشور بکاریم تا بتوانیم با فرسایش خاک، ریزگردها، آلودگی آب و هوا مقابله کنیم.

باز شدن پای لبنیات ایران به چین و صادرات سیب به این کشور نیز از جمله خبرهای مهم در بخش کشاورزی در این هفته بود. در جریان سفر سه روزه رئیس جمهور و وزرای کابینه دولت سیزدهم به پکن ۲۰سندهمکاری مشترک میان ایران و چین امضا شد که ۳ سند مهم آن مربوط به بخش کشاورزی بود.

عرضه گوشت گرم وارداتی از هفته آینده در میادین میوه و تره بار و ادامه دار شدن طرح "فجر تا فطر" یا طرح تخفیف ۱۰تا ۲۵ درصدی بر روی ۳۴ کالای اساسی تا پایان ماه رمضان نیز از جمله خبرهای مهم هفته جاری بودند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

کشاورزی بازار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.