سفیر سوریه در الجزایر: کشورهای دوست برای لغو محاصره فشار بیاورند

سفیر سوریه در الجزایر اعلام کرد که الجزایر همواره از سوریه حمایت می‌کند و آماده ادامه ارسال کمک‌ها برای زلزله زدگان است.

به گزارش خبرآنی، نمیر الغانم، سفیر سوریه در الجزایر در مصاحبه با المیادین گفت: یک خط هوایی مستقیم برای امدادرسانی به سوریه با دستور عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر ایجاد شد. الجزایر همواره در کنار سوریه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: الجزایر از همان ساعات اولیه زلزله ارسال کمک‌ها به سوریه را آغاز کرد بدون اینکه منتظر اشاره کسی باشد. این نشان دهنده روابط مستحکم دو کشور است. کشورهای غربی هستند که برای سیاسی کردن فاجعه در سوریه تلاش می‌کنند. نتیجه این کار گریبانگر خودشان خواهد شد. برخی کشورها درباره کمک به ملت سوریه صحبت می‌کنند درحالی که برخی تحریم‌هایی را علیه آن اعمال می‌کنند. ما امیدواریم که کشورهای دوست در راستا لغو محاصره سوریه فشار بیاورند.

الغانم درباره موضع سوریه در نشست سران عربی و الجزایر گفت: سوریه مشتاق حضور در نشست سران الجزایر نبود بلکه خواهان تحکیم روابط میان کشورهای عربی بود. سوریه یک کشور حاکمیتی است و تصمیم گیری سیاسی برعهده ساکنان آن است و نمی‌توانند هیچ گونه دیکته‌ خارجی را قبول کنند.

عبدالمجید تبون پیشتر در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمایت خود را از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.