حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی هستیم

خبرآنی/البرز مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور گفت: فضای کشاورزی بسیار بزرگ، بکر و گسترده است که اگر بخواهیم در این حوزه قدم برداریم  شرکت دانش بنیان می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند و مطمئن باشند ما حامی طرح‌های پژوهشی نوآورانه آنها هستیم.

به گزارش خبرآنی، محمدمهدی قاسمی  روز سه شنبه ۲۵ بهمن در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه هوشمندسازی کشاورزی که در حاشیه اولین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی کشور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج  برگزار شد، با بیان اینکه ایران با چالش‌هایی در بخش آب، خاک و هوا روبرو است، اظهار کرد:  با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک ایران باید میزان بهره وری از منابع آب و خاک را با کمک فناوری افزایش دهیم .

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ابزار و فناوری های نوین بخش کشاورزی را متحول کرد، افزود:  بازار فضای کشاورزی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲.۷ میلیارد دلار بود که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ به ۲۲ میلیارد دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ تا ۴۴ میلیارد دلار برسد.

وی گفت: باید از فناوری‌های پایه در حوزه سنجش از راه دور، اینترنت اشیاء، فناوری‌های ارتباط، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بستر اینترنتی که وجود دارد بهره گیری شود تا بهره وری نهاده‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی آب و خاک کشور افزود: در پایش معین به تجزیه و تحلیل معین و کنترل عوامل مختلف تولید نیاز داریم تا از فناوری‌های نوین استفاده کنیم که هزینه های تولید را کمتر و سودآوری را افزایش می دهد.

قاسمی تصریح کرد: فضای کشاورزی بسیار بزرگ، بکر و گسترده است که اگر بخواهیم در این حوزه قدم برداریم  شرکت دانش بنیان می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند و مطمئن باشند ما حامی طرح‌های پژوهشی نوآورانه آنها هستیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.