میزان اموال مازاد دولت مشخص نیست/ در صندوق‌های بازنشستگی ناترازی وجود دارد

مدیرعامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه آماری در مورد اموال مازاد دولت وجود ندارد اعلام کرد که صندوق‌های بازنشستگی ناترازی دارند.

به گزارش خبرآنی، قدرت‌الله اسماعیلی در نخستین نشست خبری خود با اشاره به اینکه سازمان حسابرسی با ۱۱۱۲ نفر نیرو حسابرسی ۷۵۰ شرکت را انجام داده است، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۶۷۱ فقره گزارش توسط سازمان حسابرسی به مراجع ذیربط اعلام شده است که از این میان ۵۲ درصد گزارش‌ها دارای اظهار نظر، ۴۸ درصد دارای اظهار نظر مشروط و دو درصد نیز عدم اظهار نظر و مردود بودند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۴۲۶ مورد عدم رعایت قوانین و مقررات در شرکت‌ها گزارش شده  و ۹۱ شرکت طی سال جاری به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که بعضا شرکت‌های مادرتخصصی و بانک‌ها بوده‌اند. جرم این شرکت‌ها اکثرا عدم رعایت قوانین و مقررات بوده و این عدم رعایت قوانین مربوط به قانون پولشویی است. البته در قانون پولشویی تکالیفی به شرکت‌ها محول شده اما بستر آن فراهم نشده است.

مدیرعامل سازمان حسابرسی با اشاره به حذف امضای طلایی عنوان کرد: حذف امضای طلایی تعیین صلاحیت حسابداران رسمی یکی از اقداماتی بوده که اخیرا انجام شده است.

صندوق‌های بازنشستگی ناترازی دارند

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به سوال خبرآنی در مورد وضعیت صندوق‌های بازنشستگی توضیح داد: در این صندوق‌ها ناترازی وجود دارد که دولت در جهت رفع آن‌ها اقدام و کمک کرده است ناترازی از بین برود.


وی ادامه داد: بخشی از مطالبات صندوق‌ها از دولت است و برخی بانک‌ها از صندوق‌ها مطالبه دارند که در این راستا تفاهمی بین صندوق‌ها، بانک‌ها و دولت شکل گرفته است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.