سفیر روسیه: عربستان پس از تهدیدهای آمریکا، به دنبال شرکای جدید است

سفیر روسیه در عربستان تاکید کرد، مسکو و ریاض در تلاش برای گسترش همکاری‌های نظامی و فنی میان دو کشور هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت صدی البلد، سرگئی کوزلوف، سفیر روسیه در عربستان با تاکید بر اینکه مسکو و ریاض در تلاش برای گسترش همکاری‌های نظامی و فنی میان دو کشور هستند، گفت: تمایلات در هر دو کشور نسبت به همکاری‌های نظامی و فنی رو به افزایش است و ریاض تمایل خود را نسبت به توسعه توانمندی‌های دفاعی از جمله گسترش جغرافیای همکاری‌های نظامی و فنی با دیگر کشورهای جهان که روسیه یکی از آنها است، ابراز داشته است.

سفیر روسیه در ریاض اظهار کرد: دو کشور به تازگی به شکل چشمگیری اقدامات خود را در این زمینه افزایش دادند و این امر در رایزنی‌های دوجانبه منظم دو طرف و فعالیت کمیته مشترک روسیه-عربستان برای همکاری نظامی و فنی مشهود است.

این مسؤول روس در ادامه تلاش عربستانی‌ها برای یافتن شرکای جدید را به تهدیدهای آمریکا به بازنگری دوباره در روابط خود با ریاض از جمله در حوزه نظامی مرتبط دانست.

پیشتر عربستان تاکید کرده بود که تمام تلاش خود را برای رسیدن به راه‌حلی برای جنگ در اوکراین خواهد کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در اجلاس داووس بر اهمیت مشارکت استراتژیک کشورش با روسیه تاکید کرد و گفت: ریاض به تعامل با مسکو در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد راه‌حلی برای درگیری‌ در اوکراین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.