شهرداری بارسلونا تمامی روابط خود با اسرائیل را تعلیق کرد

شهردار بارسلونا از تعلیق تمامی روابط نهادی با اسرائیل از جمله لغو توافقنامه خواهرخواندگی میان این شهر با تل آویو خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از رای الیوم، آدا کولاو، شهردار بارسلونا در کنفرانس خبری اعلام کرد که این اقدام در واکنش به جنایت‌های تبعیض نژادی در حق فلسطینی‌ها و نقض مکرر حقوق مردم فلسطین صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ سازمان و بیش از ۴۰۰۰ شهروند خواهان دفاع از حقوق بشر فلسطینی‌ها شدند به همین دلیل، من به عنوان شهردار به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پیامی اعلام کردم که روابط نهادی میان بارسلونا و تل آویو را به حالت تعلیق درآورده‌ام.

پیشتر فعالان احزاب چپ و جنبش تحریم اسرائیل و خارج کردن سرمایه گذاری‌ها از آن و إعمال تحریم‌ها علیه آن BDS موفق به جمع آوری امضای ۵۰۰۰ شهروند بارسلون در طوماری برای لغو روابط بارسلونا و تل آویو شدند.

در متن این طومار آمده است که «رژیم اشغالگر اسرائیل به منظور ترویج پروژه پاکسازی نژادی فلسطینیان و آپارتاید، مرتکب جنایات مکرر علیه مردم فلسطین و کشتار هزاران فلسطینی از جمله صدها کودک می‌شود. جامعه بین‌المللی باید با منزوی کردن اسرائیل، کاری کند که اسرائیل تاوان جنایاتش را بپردازد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.