سازمان همکاری اسلامی: کشورهای اروپایی اهانت‌کنندگان به قرآن را محاکمه کنند

سازمان همکاری اسلامی از دولت‌های اروپایی خواست اقدامات تنبیهی جدی را برای اهانت‌کنندگان به قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک در پیش بگیرند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوق‌العاده خود در شهر جده عربستان پس از جنایت سوزاندن قرآن کریم که محکومیت‌های گسترده کشورهای عربی و اسلامی را به دنبال داشت، بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این بیانیه ضمن اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده‌ کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی جهت اعلام موضعگیری یکپارچه این سازمان در مورد جنایت آتش زدن قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک، حسین طه، دبیرکل سازمان بار دیگر نارضایتی خود را از اقدامات تحریک‌کننده فعالان راست‌گرای افراطی در اروپا ابراز داشت و گفت: دولت‌های مربوطه باید اقدامات تنبیهی جدی را در پیش بگیرند به ویژه که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی بارها و بارها از سوی افراطی‌های راست‌گرا در این کشورها انجام شده است.

همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از تمامی مسؤولان و طرف‌های مربوطه خواست اقدامات جدی را برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی در آینده در پیش بگیرند.

حسین طه در ادامه نیز تاکید کرد: نباید به این اقدامات عامدانه در آتش زدن قرآن کریم و اهانت به جایگاه پیامبر (ص) تنها به عنوان اتفاقاتی گذرا از نمودهای اسلام‌هراسی درنظر گرفته شوند، این اقدامات اهانت مستقیم به تمامی مسلمانان هستند که تعدادشان حدود ۱.۶ میلیارد تن است.

راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی و رهبر حزب راست افراطی "استرام کرس" روز جمعه مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ، پایتخت دانمارک با حمایت پلیس این کشور یک نسخه از قرآن را به آتش کشید، او دقایقی قبل از آن نیز همین اقدام را مقابل یک مسجد در این شهر انجام داده بود. او پیشتر در تاریخ ۲۱ ژانویه نیز در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد با حمایت پلیس همین جنایت را مرتکب شده بود.

هفته گذشته ادوین واگنسولد، رهبر جنبش افراطی و ضد اسلامی "پگیدا" نیز تنها پس از حدود سه ماه از بازداشتش به دلیل ارتکاب همین اقدام، در لاهه، پایتخت اداری هلند یک نسخه از قرآن را ابتدا پاره کرده و سپس به آتش کشید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.