ششمین نشست شورای اطلاعرسانی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی بانک صادرات ایران و حضور رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران و رؤسای روابطعمومی دستگاههای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و با تأکید بر همافزایی، مسألهشناسی و مخاطبشناسی برای انعکاس مطلوب اقدامات و دستاوردها در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش خبرآنی به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی محمدی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از میزبانی بانک صادرات ایران، حضور مسئولان روابط عمومی زیرمجموعههای وزارت اقتصاد را موجب همافزایی و افزایش دامنه ارتباطی برای بررسی مسائل و نظرات کارشناسی دانست و گفت: پیشبرد اهداف و برنامههای آتی و همچنین پوشش خبری و انعکاس عملکرد و خدمات دولت مردمی با استفاده از ظرفیتها و ابزارهای موجود به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از مدیران و مجموعه بانک صادرات ایران به دلیل میزبانی این نشست افزود: نگاه پیشرو، خلاقانه و توسعهگرا در مجموعه بانک صادرات ایران باید به مجموعههای استانی و منطقهای و مجموعه مویرگی این بانک در سراسر کشور تسری پیدا کند.
اطلاعرسانی مؤثر موجب جلب اعتماد مردم میشود
نائب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست تأکید کرد: خدمات وزرات امور اقتصادی و دارایی با توجه به گستردگی سازمانهای زیرمجموعه و جایگاه ویژه آن در سیاستگذاری و برنامهریزی خرد و کلان کشور، از اهمیت زیادی برخوردار است. خدمات این وزارتخانه به تنهایی به اندازه یک دولت بوده و شایسته است تا اخبار این خدمات با اطلاعرسانی هنرمندانه به مردم منتقل شود.
محمدرضا حسینزاده با بیان این مطلب، افزود: حجم خدمات وزارت اقتصاد به مردم خیلی وسیع است. فعالیت و همکاری تنگاتنگ بانکها، گمرک، مناطق آزاد و سایر زیرمجموعهها، مجموعه وسیعی را تشکیل دادهاند که به مردم خدمت میکنند؛ از این رو ضرورت دارد که اطلاعرسانی مناسبی برای انعکاس این خدمات انجام شود.
وی تاکید کرد: اطلاعرسانی مؤثر این خدمات تلفیقی از علم و هنر است و موفقیت در انجام آن، ظرافت خاص خود را دارد. نکته مهم در این میان، جلب اعتماد مردم است. به عبارتی ممکن است خدمات خوبی به مردم ارائه شود اما اگر اطلاعرسانی و خبررسانیها منجر به جلب رضایت مردم نشود، این امر پیامدهایی را در بر خواهد داشت.
حسینزاده افزود: در این صورت، زحمات دستگاهها دیده نمیشود و اعتماد قابل انتظار حاصل نخواهد شد؛ از این رو، ظرافت کار و تخصص روابط عمومیها برای همکاری مطلوب بین دستگاههای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلب اعتماد مردم نقش اساسی دارد.
وی نقش شورای هماهنگی روابطعمومیهای دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد را برای انعکاس اثرگذار اقدامات و دستاوردها، با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی و همافزایی در اطلاعرسانی موجب بالا رفتن راندمان اطلاعرسانی و افزایش رضایتمندی از خدمات این وزارتخانه خواهد شد.
منصور شیخالاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران نیز در این نشست با بیان این که همافزایی و انگیزه جدی برای دستیابی به اهداف و دغدغههای وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، گفت: ضرورت دارد که روابط عمومیهای دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه به صورت هماهنگ نسبت به مسألهشناسی و مخاطبشناسی اقدام کنند و در راستای یک هدف و رسالت گام بردارند.
وی با اشاره به نقش روابط عمومیها در تبیین برنامههای اقتصادی دولت افزود: مسئولیت روابط عمومیها در شرایطی که جامعه به اطلاعات و آگاهیهای حوزه اقتصادی نیازمند است، بسیار با اهمیت است. اطلاعات و آگاهیهای اقتصادی برای مردم به دلیل برنامهریزی برای افزایش درآمدها و توسعه اقتصادی و اجتماعی ضروری است.
شیخالاسلامی اظهار کرد: مهمترین و اصلیترین حوزهای که دشمن روی آن برنامهریزی کرده، حوزه پولی و مالی است. امروزه تحریم هم باعث شده اکثر برنامهریزیهای پولی و مالی تحتالشعاع قرار گیرد و همچنین به دلیل این که همه حوزههای زندگی و اجتماعی مردم به مسائل اقتصادی بستگی دارد، لذا وظیفه روابط عمومیها خیلی سنگینتر از بخشهای دیگر سازمانهاست.
وی افزود: روابط عمومیهای زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید در آگاهیبخشی، تبیین و جریانسازی مسائل کمک کنند.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران افزود: تعامل رسانهای، یکی از مهمترین موارد است و باید در حوزههای پولی و مالی همافزایی بیشتری صورت گیرد. تولید محتوا و انتشار به موقع، به تداوم پایداری و تابآوری دستگاهها و نظام پولی و مالی کمک مؤثری خواهد کرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایط فعلی نوک پیکان هدفگیری دشمن است و باید با یک برنامهریزی منسجم، اهداف ترسیم شده برای حمایت از برنامههای کلان رونق اقتصادی را پیگیری کنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی