خاندوزی:‌ تصمیمات مولدسازی دارایی‌های دولت در اتاق شیشه‌ای گرفته می‌شود

خاندوزی:‌ تصمیمات مولدسازی دارایی‌های دولت در اتاق شیشه‌ای گرفته می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه تصمیمات مولدسازی دارایی‌های دولت در اتاق شیشه‌ای گرفته می‌شود، توضیحاتی را درباره این مصوبه ارائه کرد.

به گزارش خبرآنی، سیداحسان خاندوزی با حضور در برنامه صف اول با موضوع تبیین برنامه‌های دولت برای افزایش بهره‌وری دارایی‌های راکد اظهار کرد: سال‌های سال دستگاه‌های دولتی در کشور املاک و ساختمان‌ها را گردآوری می‌کردند بدون اینکه به این املاک نیاز واقعی داشته باشند. بسیاری از این دارایی‌ها قابلیت این را دارند که در جایی استفاده شوند که محرک تولید جدید باشند. در استان‌های مختلف پروژه‌های عمرانی زیادی به دلیل نبود بودجه به نتیجه نرسیده است اما در همان استان‌ها اموال دولتی متروکه وجود دارد که بی‌استفاده باقی مانده‌اند. در واقع در حالی که ثروت بالایی در کشور وجود دارد اما در ایجاد رونق مثل جامعه بینوایان منتظریم از بودجه جاری کشور اضافه بماند تا پروژه‌های عمرانی را جلو ببرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رئیس‌جمهوری مساله مولدسازی دارایی‌های راکد دولت را آذرماه سال قبل در سطح سران سه قوه مطرح کرد، گفت: البته رهبری هم بر همکاری تاکید کرده و فرموده بودند که هیاتی تعیین کنید که حجم مشخصی از دارایی‌ها را تشخیص دهد و امنیت سرمایه‌گذاری حفظ شود. بر این اساس هر سه قوه موافقت کردند اصل کار آغاز شود اما جزئیات زمان برد. در نهایت در نیمه اول امسال متن کامل مجدد به شورای عالی هماهنگی سران سه قوه رفت و مورد تایید قرار گرفت. رهبری هم آن را تایید و ابلاغ کردند و کار هیات از اوایل آذر شروع شد.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.