آحارونوت: حزب‌الله لبنان یک برج دیده‌بانی بلندتر از دیوار بتنی ارتش اسرائیل ساخته است

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که حزب‌الله لبنان در واکنش به ایجاد یک دیوار بتنی بلند توسط ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «شتولا» در جلیل غربی در امتداد مرزها، یک برج دیده‌بانی ایجاد کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد: حدود یک ماه پیش، ارتش اسرائیل شروع به ساخت دیوار بتنی در شهرک «شتولا» در جلیل غربی در امتداد مرزها کرد. حزب‌الله لبنان هم با ساختن برجی به این اقدام پاسخ داد. این برج به حزب‌الله لبنان اجازه می‌دهد آنچه را که در پشت دیوار بلند بتنی قرار دارد، زیر نظر بگیرد.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل سال میلادی گذشته طرحی را برای مستحکم کردن خطی به طول ۱۴۰ کیلومتر بین روش هانکارا و جبل دوف آغاز کرد. در حالی که ارتش اسرائیل دیوار می‌سازد، حزب‌الله لبنان برج مراقبتی می‌سازد و این خلاف قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل در پایان جنگ دوم لبنان است که براساس آن حزب‌الله نباید در منطقه دیوار مرزی فعالیت کند.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل از نزدیک فعالیت حزب‌الله در طول مرزها را زیر نظر دارد و به ساکنان شهرک‌های همجوار دیوار مرزی اطمینان داده شده که این برج‌ها در نزاع آتی منهدم خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.