افزایش اقبال نخبگان به صنعت گیاهان دارویی

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ شرکت با ماهیت‌های مختلف در زنجیره‌ ارزش صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی فعال هستند.

به گزارش خبرآنی، مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر جذب و ورود نخبگان به این صنعت تاکید دارد؛ صنعتی کهن و دارای ارزش افزوده بالا که می‌تواند در دو حوزه اشتغالزایی و تولید ثروت در کشور نقش‌آفرینی کند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی در راستای افزایش تعداد شرکت‌ها و تیم‌های مستعد برای توسعه بازار بومی و جهانی گیاهان دارویی تلاش می‌کند تا تسهیلات و خدمات ارائه شده به آنها را افزایش دهد و هدفمند کند. کمک به جذب سرمایه و توسعه‌ بازار این مجموعه‌ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه مدنظر قرار دارد.

این تلاش‌ها منجر به تمایل و ترغیب ورود و فعالیت بیشتر نخبگان در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی شده و سهم این صنعت از تولید ناخالص ملی را افزایش داده است.

ایران به‌عنوان مهد گیاهان دارویی شناخته می‌شود، اما در رابطه با ترویج و توسعه این صنعت به‌اندازه کافی کار نشده، احیای صنعت کهن طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ممکن است، به همین دلیل معاونت علمی به دنبال جذب و حمایت از نخبگانی است که بتوانند به رونق بازار این صنعت کمک کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.