باغ‌های مرکبات شناسنامه‌دار می‌شوند/ فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی مازندران

خبرآنی/مازندران استاندار مازندران مبنای استاندارد سازی محصولات کشاورزی را فرایند دانش بنیان از مبدا تا مقصد دانست و گفت: دولت سیزدهم در نخستین گام شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها را که مورد توقع کشورهای هدف محصولات صادراتی کشاورزی است کلید زد و در مازندران نیز این طرح آغاز شد.

سید محمود حسینی‌پور امروز در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی اظهار کرد: رقابت بین تولید و عرضه محصولات کشاورزی در دنیا به عنوان یک اصل به‌ وجود آمده است ما نیز چاره‌ای جز بهره‌وری تولیدات محصولات کشاورزی نداریم.

وی با اشاره به اینکه دنیا در حالت رقابت عرضه و تقاضای تولیدات است، افزود: جهان همواره محل رقابت عرضه و تقاضای محصولات مختلف به خصوص محصولات غذایی و کشاورزی است. همانطور که امروز در صنعت خودرو سازی رقابت در دنیا بسیار بالا است.

استاندار مازندران مبنای استاندارد سازی محصولات کشاورزی را فرایند دانش بنیان از مبدا تا مقصد دانست و گفت: دولت سیزدهم در نخستین گام شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها را که مورد توقع کشورهای هدف محصولات صادراتی کشاورزی است کلید زد و در مازندران نیز این طرح آغاز شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مرکبات مازندران برای نخستین بار از بندرهای استان برای صادرات در حال بارگیری است، نشان از حرکت اقتصادی رو به جلو است، چراکه تاکنون مرکبات این استان تامین کننده نیازهای استان‌های همجوار بود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مازندران در تولید و عرضه برنج همواره با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه است که باید مرتفع شود، افزود: توقع آیندگان استمرار مسیر سنتی در فعالیت‌های کشاورزی نیست؛ باید گفتمان بهره‌وری تولیدات محصولات کشاورزی را همه با هم ترویج کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در گفتمان بهره‌وری کشاورزی شرکت‌های دانش بنیان باید پای کار باشند چرا که محصولات کشاورزی صنعتی به مراتب قیمت بالاتری نسبت به تولیدات سنتی دارند.

این مسئول با تاکید براینکه تمام مراکز کشاورزی مازندران باید به تراز فعالیت‌های کشاورزی صنعتی برسند و این قابل اجرا و تحقق است، گفت: مازندران با تولید سالانه بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.