توصیه‌هایی به کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات

خبرآنی/خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه‌هایی به کشاورزان ارائه کرد.

تورج نوروزی در گفت و گو با خبرآنی در خصوص احتمال سرمازدگی در شرایطی که اکنون برای برخی از شهرهای خوزستان دمای کمتر از صفر و کاهش دما رخ داده است، اظهار کرد: اغلب محصولات کشت شده در خوزستان از جمله گندم و کلزا در برابر دمای زیر صفر نیز مقاوم هستند و خطر سرمازدگی به طور جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: برای برخی از محصولات خاص و به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای نگرانی‌هایی در خصوص سرمازدگی وجود دارد که البته این نگرانی‌ها نیز با انجام توصیه‌های لازم توسط کشاورزان برای مقابله با سرمازدگی رفع خواهند شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کشاورزان توصیه کرد قبل از کشت محصولات از کودهای پتاسه و فسفاته برای زمین‌های کشاورزی استفاده کنند زیرا این کودها موجب افزایش مقاومت محصولات در برابر عوامل آسیب زا از جمله سرما می‌شود.

نوروزی ادامه داد: اکنون با توجه به شرایط آب و هوایی کشاورزان مصرف کود اوره را قطع کنند، زیرا این کود موجب افزایش حساسیت محصولات می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان خوزستانی قبل از بروز سرما از کودهای اسید آمینه و پتاسیم محلول در مزارع استفاده کنند تا مقاومت خاک و گیاهان در برابر سرما افزایش یابد و کمتر خطر سرمازدگی محصولات متوجه کشت‌ها شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص احتمال سرمازدگی محصلات کشت شده و راهکار بازیابی گیاه گفت: کشاورزان در صورت سرمازدگی برای بازیابی گیاه از کودهای محرک رشد مانند عصاره جلبک دریایی، اسید آمینه‌ها، هیومیک، فسفر و پتاسیم محلول به همراه کود ازت و آب جاری با نظر مشاوران استفاده کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای حمایتی از محصولات کشاورزی در برابر خطرات و سوانح طبیعی است و از همه کشاورزان درخواست می‌کنیم محصولات خود را بیمه کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.