واکنش مجدد نتانیاهو به انتقادهای گسترده از طرح اصلاحات قضایی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقادهای گسترده علیه خود به دلیل مطرح کردن طرح اصلاحات قضایی که حتی به تظاهرات مردمی نیز منجر شده است را رد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درپی انتقادهای گسترده علیه طرح اصلاحات قضایی به این انتقادها واکنش نشان داد.

وی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی در این باره گفت: وقتی می‌گویند کوچک‌ترین تغییر در سیستم قضایی به معنای نابودی «دموکراسی» است، این نه تنها یک استدلال اشتباه است، بلکه استدلالی است که اجازه نمی‌دهد به توافقاتی دست یابیم که باید از طریق گفت‌وگو در پارلمان محقق شوند.

طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل پس از آنکه توسط یاریو لوین، وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو مطرح شد انتقادهای گسترده‌ای‌ را به ویژه از سمت مخالفان به همراه داشت و تا جایی که منجر به برگزاری تظاهرات طی هفته گذشته در تل‌آویو شد و همچنین قرار است امروز (شنبه) نیز تظاهرات مشابهی برگزار شود.

جمعه نیز ایستر حایوت، رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به شکل علنی اصلاح دستگاه قضایی را مورد حمله قرار داد و در کنفرانس سالانه مجمع قانون عمومی گفت: این یک حمله لجام گسیخته به سیستم قضایی است، گویی دشمنی است که باید مورد حمله قرار گیرد و تحت سلطه باشد.

هدف از این طرحی که لوین مطرح کرده کنترل کامل دولت بر انتصاب قضات از جمله دادگاه عالی است و قدرت این دادگاه را برای لغو قوانین به شدت محدود می‌کند و کنست را قادر می‌سازد دوباره تنها با اکثریت ۶۱ رای قوانینی که دادگاه لغو کرده، مجددا تصویب کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.