بیش از ۵۰ درصد کارجویان لرستان فاقد مهارت هستند

خبرآنی/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۵۰ درصد کارجویان استان فاقد مهارت هستند.

علی جهانی امروز ۲۰ دی ماه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت کار در لرستان که در محل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، بر لزوم تبیین آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در بین جوانان جویای کار تاکید کرد.

وی گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی با آموزش‌های تئوری وارد بازار کار می‌شوند و با مهارت‌های عملی آنچنان سر رشته‌ای ندارند بنابراین نمی‌توانند به بازار کار ورود پیدا کنند.

این مسئول مهارت را حلقه مفقوده برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: مهمترین رسالت فنی و حرفه‌ای لرستان تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین است پس باید با توجه به نیاز بازار کار و واحدهای اقتصادی و ظرفیت منطقه آموزش‌ها ارائه شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد کارجویان استان فاقد مهارت هستند، اظهار کرد: باید همه مجموعه مرتبط به کار و تولید استان با ترویج فرهنگ کسب مهارت و کار در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان از راه‌های مختلف به خصوص از طریق صدا و سیما و همراهی با رسانه‌ها، ائمه جماعات و حضور در بین مردم تأثیرگذاری این آموزش‌ها را برای ایجاد شغلی پایدار در مشاغل مختلف تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.

جهانی به ظرفیت کاریابی‌های استان در هدایت کارجویان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه مراکز کاریابی و مشاوره‌های شغلی غیر دولتی نیز که کارجویان برای پیدا کردن شغل به آنها مراجعه می‌کنند و فاقد مهارت هستند، با هدایت آنان به مراکز فنی و حرفه‌ای زمینه کسب مهارت را در آنها ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل عدم توسعه بازار کار در استان اشاره و خاطرنشان کرد : ظرفیت‌های خدادای و منابع طبیعی  بسیار خوبی در استان وجود دارد اما با وجود این ظرفیت‌ها ما مسئولان و مدیران از گذشته تاکنون هنوز نتواستیم به خوبی از این منابع و امکانات جهت توسعه و ایجاد شغل استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.