معاون وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی مانع محاکمه پدرش به دلیل تجاوزهای جنسی شد

در حالی که جنجال‌ها در اراضی اشغالی بر سر فساد گسترده، کنترل قوه مجریه بر دستگاه قضایی و تضعیف دادگاه عالی و سایر نهادهای بازدارنده بالا گرفته‌اند، روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد، تصمیم گرفته شده تحقیقات از معاون وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به اتهام تحت فشار قرار دادن شاهدان پرونده تعرض جنسی پدرش که یک خاخام است، متوقف شود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، به صورت رسمی تصمیم گرفته شده تحقیقات از یعقوب تیسلر، معاون وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به اتهام تحت فشار قرار دادن شاهدان پرونده تعرض جنسی پدرش که یک خاخام است، متوقف شود.

هاآرتص نوشت، معاون وزیر فرهنگ و ورزش مانع از آن شد که چند جوان یهودی درباره تجاوزهای جنسی پدرش آفرایم تیسلر، خاخام یهودی نزد پلیس شهادت بدهند و از شهادت‌های منتشر شده اینگونه برداشت می‌شود که در مقابل موافقت شاکیان با سکوت و شهادت ندادن، این خاخام از شغل خود به عنوان چهره دینی کنار گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز نوشت، دو سال پس از برکناری این خاخام متجاوز، تحقیقات از او آغاز شد که به دلیل همکاری نکردن قربانیان پرونده بسته شد، طبق گزارش‌ها این خاخام در مدرسه دینی که در قدس اشغالی مدیریت آن را بر عهده داشت، دستکم به چهار جوان یهودی تجاوز کرد.

برخی رسانه‌های عبری اعلام کردند، جوان‌هایی که مورد تعرض قرار گرفته بودند، در نتیجه فشارهایی که به آنها اعمال شد، تصمیم گرفتند به صورت مستقیم از این خاخام شکایت نکنند. همچنین طبق برخی گزارش‌ها مشخص شد که یکی از این چهار جوان به دلیل فشارها و تهدیدهای یعقوب تیسلر، پسر این خاخام که معاون وزیر فرهنگ و ورزش است، توافق سکوتی را با این خاخام امضا کرد.

بر اساس این منابع، پلیس رژیم صهیونیستی نوامبر این خاخام را به اتهام تجاوز جنسی به یکی از دانش‌آموزانش از رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال بازداشت کرد.

طبق گزارش‌ها معاون وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی با هماهنگی مدیریت مدارس دینی قراردادی را امضا کرد که به موجب آن در مقابل راضی کردن پدرش به استعفا، صدای قربانیان خاموش می‌شود و این توافق در سال ۲۰۱۸ انجام شد.

یعقوب تیسلر، از اعضای حزب "قدرت یهود" است که در انتخابات سال ۲۰۱۹ برای اولین بار به پارلمان رژیم صهیونیستی راه پیدا کرد و در انتخابات اخیر نیز دوباره انتخاب شد و به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ورزش منصوب شد. او پیش از این در شهرداری "سدود" عضویت داشت و همینطور به عنوان معاون یعقوب لیتسمان، وزیر بهداشت سابق کار کرده اما پدرش که در این پرونده رسوایی اخلاقی متهم است، یکی از خاخام‌های اصلی گروه یهودیان ارتدوکس (حریدی‌ها) در شهر "بنی براک" است که سال‌ها مدیریت مدرسه‌ای دینی در قدس اشغالی را برعهده داشت.

تعدادی از چهره‌های دینی و سیاسیون برجسته اسرائیلی نیز در گذشته به ارتکاب تجاوزهای جنسی متهم و محکوم شدند از جمله موشه کاتساو، رئیس جمهور سابق رژیم صهیونیستی که بیش از ۱۰ سال قبل به تجاوز جنسی به کارمندان زنش متهم شد و برای مختل کردن روند تحقیقات بارها شاکیان را تحت فشار قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.