شهروندان با مدیریت مصرف برق، گرمابخش منازل مناطق سردسیر باشند

خبرآنی/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه شهروندان با مدیریت مصرف برق به تامین گاز شهرهای سردسیر کشور کمک کنند، گفت: شهروندان با خاموش کردن لوازم غیرضروری و کاهش سطح مصارف خود، گرمابخش منازل مردم در استان‌های شمالی و سردسیر باشند.

عبدالحمیدعباس شیاری در گفت و گو با خبرآنی، اظهار کرد: تامین برق مستمر و پایدار مورد نیاز شهروندان با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از این صنعت یکی از وظایفی است که از سوی شرکت‌های توزیع برق در حال انجام است.

وی افزود: وظیفه شرکت‌های توزیع برق، کنترل بار شبکه و توزیع عادلانه آن میان مشترکین برق در بخش‌های مختلف است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما همراهی شهروندان در مدیریت مصرف می‌تواند به نیروگاه‌ها در بحث تولید و کاهش مصرف کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: شهروندان با مدیریت مصرف برق به تامین گاز شهرهای سردسیر کشور کمک کنند و در این زمینه همراهی داشته باشند.

شیاری عنوان کرد: در تابستان گذشته علیرغم ناترازی‌های میان تولید و مصرف برق، با برنامه‌ریزی‌های صحیح و گسترده در بخش‌های مختلف از جمله کاهش ساعت اداری، تعطیلی صنایع در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف در گرمترین ساعت‌های روز و موکول کردن فعالیت آن‌ها به ساعت‌های دیگر، اجرای طرح‌های تشویقی برای کشاورزان در ساعت پیک و بهره‌گیری رایگان از شبکه برق به مدت ۱۹ الی ۲۰ ساعت در روز و همچنین اخطار و قطع برق مشترکین پرمصرف، توانستیم بدون لحظه‌ای اعمال خاموشی با برنامه به مشترکین خانگی تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: قطعا تامین برق کلانشهر اهواز در تابستان امسال جز با همراهی و همکاری مردم در استان‌های شمالی و غربی کشور و با اعمال و اجرای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی حداکثری آن‌ها محقق نمی‌شد و با همراهی انجام‌شده این مهم محقق و زمینه‌ساز پایداری شبکه برق در تابستان ۱۴۰۱ شد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و اصولی شهروندان از انرژی اعم از گاز و برق گفت: شهروندان در شرایط فعلی با صرفه‌جویی حداکثری و خاموش کردن لوازم غیرضروری و کاهش سطح مصارف خود در زمستان سرد پیش رو، گرمابخش منازل مردم به ویژه در استان‌های شمالی و سردسیر باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.