جزئیات فعالیت مرکز شتابدهی صادرات در گلستان/ تربیت جوانان توانمند در حوزه بازرگانی

خبرآنی/گلستان دستیار استاندار گلستان و مدیر مرکز شتابدهی صادرات استان با اشتره به عزم جدی استاندار و مدیران اجرایی استان برای توسعه بازرگانی، گفت: تربیت نیروهای جوان در حوزه بازرگانی به ویژه صادرات از جمله اهداف این مرکز است.

دکتر محمد اسدالله پور امروز در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرآنی) گلستان و دیدار با سردبیر و هییت تحریریه این با اشاره به اینکه با استقرار دولت سیزدهم اتفاقات بزرگ و نادری در استان گلستان رخ داده که به سمع و نظر مردم نرسیده است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این دولت مورد توجه قرار گرفته خلیج گرگان بوده است، در واقع این هنر مجموعه مدیریت گلستان بوده که برای نجات استان روی موضوع خلیج گرگان متمرکز شده و به نظر می‌رسد این مهم بیشتر باید از مجاری رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با تأکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران بزرگ اتفاق دیگری است که موجب اتفاقات خوب در استان خواهد شد، با اشاره به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی صادرات در استان  خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز شتاب‌دهی صادرات اتفاقی بوده که در اتاق بازرگانی ایران رخ داده اما کار خاصی که انجام شده بومی‌سازی و ارتباط آن با قرابت‌های گلستان در حوزه آسیای مرکزی و تربیت نیروی جوان در حوزه بازرگانی بوده است.

دستیار استاندار گلستان و مدیر مرکز شتابدهی صادرات استان گلستان با بیان اینکه تربیت جوانان یکی از اهداف مرکز شتاب‌دهی صادرات است، تصریح کرد: این مرکز در نظر دارد از جوانان ۱۸ تا ۳۳ سال بهره گرفته و به زودی در قالب یک فراخوان از علاقه‌مندان به حوزه بازرگانی و صادرات دعوت خواهیم کرد تا خدمات رایگان آموزشی برای این دسته از افراد برگزار کنیم.

اسدالله پور با تاکید بر اینکه تلاش ما این است جوانان مد نظر با بهره‌گیری از تجربیات اساتید مجرب و آموزش‌های تخصصی در مدت یک سال و نیم در این حوزه توانمند شوند، ادامه داد: این عزیزان در این مدت مفاهیم مربوط به بخش بازرگانی به‌ویژه صادرات را خواهند آموخت و پس از آن در صورت تمایل می توانند با حمایت این مرکز در بخش خصوصی فعالیت تخصصی خود را دنبال کنند. 

وی از در نظر گرفتن اولویت های مختلف در جذب متقاضیان خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌ها جذب فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد، مدیریت بازرگانی، زبان انگلیسی و افراد مسلط به زبان منطقه اعم از قزاقی، روسی، ازبکستانی و غیره است.

اسدالله‌پور خاطرنشان کرد: افراد زبده در مجموعه مرکز شتاب‌دهی صادرات برای تأمین کالا و جذب مشتریان خارجی آماده می‌شوند و در صورت نیاز به منابع مالی موردحمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.