میوه‌های یلدایی در بازار اهواز چند؟

خبرآنی/خوزستان معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تشدید نظارت بازرسی‌ها بر بازار شب یلدا خبر داد و گفت: با توجه به همه اقدامات انجام‌شده از نظر فراوانی و همچنین قیمت میوه و آجیل و خشکبار هیچ مشکلی در بازار استان به مناسبت شب یلدا وجود ندارد.

علی رحم کریمی در گفت و گو با خبرآنی، با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار میوه و تره‌بار و آجیل و خشکبار در شب یلدا اظهار کرد: به منظور کنترل قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت بازرسان سازمان جهاد کشاورزی بر بازار شب یلدا تشدید شده است تا مشکلی در بازار به وجود نیاید.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی در بازار میوه و تره‌بار و همچنین آجیل و خشکبار وجود ندارد و قیمت‌ها نیز متعادل هستند و از یک ماه گذشته تا به حال قیمت‌ها تغییر محسوسی نداشته‌اند.

افزایش روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصدی ورودی میوه به میادین

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون به مناسبت تامین نیاز بازار در شب یلدا، روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ورودی میوه به میادین افزایش یافته است تا مشکلی در تامین میوه شب یلدا وجود نداشته باشد.

کریمی عنوان کرد: با توجه به همه اقدامات انجام شده از نظر فراوانی و همچنین قیمت میوه و آجیل و خشکبار هیچ مشکلی در بازار استان به مناسبت شب یلدا وجود ندارد.

وی ادامه داد: به منظور کنترل قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین جلوگیری از تخلفات احتمالی، مجموعه بازرسان بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی مکلف به تشدید نظارت‌ها بر بازار جهت کنترل بازار شب یلدا در سطح استان شدند.

افزود: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های نظارتی از جمله بازرسی اداره کل صمت، بازرسی اتاق اصناف و بازرسی اتحادیه‌های مربوطه به عمل آمده و همه مجموعه‌ها همکاری لازم را داشته‌اند تا شاهد هیچگونه مشکلی در شب یلدا نباشیم.

افزایش قیمت میوه در بازار به دلیل رخنه دلالان است

با این وجود عبدالرضا جمالی پور رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز در گفت و گو با خبرآنی عنوان کرد: در طول چند وقت اخیر قیمت میوه در بازار به دلیل رخنه دلالان به شدت افزایش داشته است و اکنون نیز که در آستانه شب یلدا قرار داریم قیمت‌ها بازهم تا حدودی بالا رفته‌اند.

وی با اعلام قیمت میوه‌های شب یلدا افزود: قیمت هر کیلوگرم هندوانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم موز ۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم انار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم نارنگی ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز ۳۹ هزار تومان است.

سیامک جعفری، رییس اتحادیه آجیل و شیرینی‌فروشان اهواز نیز در خصوص قیمت آجیل نسبت به سال گذشته در یلدای امسال اظهار کرد: انواع آجیل نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

یلدایی بازار اهواز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.