جایگاه جهاد آبرسانی در لرستان کجاست؟

خبرآنی/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در برنامه پروژه آبرسانی به روستاها ساخت ۶۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمکعب که در حال حاضر ساخت سه باب به اتمام رسیده و ۲۰ باب در دست اجراست.

حمیدرضا کرموند، بیست و نهم آذرماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از همان ابتدای تشکیل شورای جهاد آبرسانی آمادگی خود را برای آبرسانی به روستاها اعلام کردیم.

وی ادامه داد: لرستان نزدیک به ۳۰۰۰ روستا دارد که تقریباً جز هشت استان کشور از نظر تعداد جمعیت روستایی است و همین موضوع باعث نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی به ویژه دولت سیزدهم آبادانی و ایجاد امید در بین روستاییان استان شده است و قطعاً یکی از مواردی که می‌تواند سهم مهمی در آبادانی و توسعه در روستاها داشته باشد، بحث آبرسانی و بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی است.

کرموند درخصوص روند اجرایی طرح جهاد آبرسانی، بیان کرد:در ابتدای دولت سیزدهم یک تفاهم‌نامه به صورت کلی در سطح وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد که در آن مقرر گردید ظرف ۳۰ ماه ۱۰ هزار روستای محروم، از آب سالم و لوله‌کشی برخوردار شوند که سهم لرستان ۱۲۵ روستا در مرحله اول بود که با نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان که بسیج سازندگی بود جلسات متعددی و با حضور مقامات ارشد استان از جمله استاندار، فرمانده سپاه، جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور و مسئولان دولتی و وزارتی در تهران برگزار کردیم که خوشبختانه با نگاه مثبت این تعداد به ۳۰۰ روستا رسیده و در حال حاضر اگر بخواهیم اشاره‌ای به وضعیت این پروژه‌ها داشته باشیم می‌توان گفت روند کار مطلوب است البته جای سرعت بیشتر در این پروژه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به برخی از فعالیت‌هایی که در حوزه طرح آبرسانی به روستاها انجام شده، افزود: در برنامه پروژه آبرسانی به روستاها ساخت ۶۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمکعب که در حال حاضر ساخت سه باب به اتمام رسیده و ۲۰ باب در دست اجراست.

وی بیان کرد: همچنین حفر ۱۰ حلقه چاه که تاکنون شش حلقه حفر شده، یک باب تصفیه خانه آب با یک مدول در شهر  الیگودرز در دست اجراست.

کرموند افزود: بهسازی دو دهنه چشمه، احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ آب که کلیه تجهیزات برقی و مکانیکی آن خریداری شده، اجرای ۳۴۵ کیلومتر خط انتقال که ۱۴۷ کیلومتر آن اجرا شده است نیر در دست اجراست.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در ایام مبارک دهه فجر شاهد به ثمر رسیدن آبرسانی به ۵۰ روستا باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.