اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان مرکزی آغاز شد

خبرآنی/مرکزی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در این استان با هدف حمایت از کشاورزان و تامین گندم مورد نیاز آنها آغاز شد.

غلامرضا ملکی در گفت و گو با خبرآنی اظهار کرد: یکی از پروژه های مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی، کشت قراردادی محصولات کشاورزی است که توسط اداره غله استان و شرکت بازرگانی دولتی ایران، در حوزه کشت گندم آبی در دستور کار قرار گرفته و با تمام توان این مهم در سطح استان در حال پیگیری است.

وی افزود: مزیت کشت قراردادی گندم آبی برای کشاورزی، علاوه بر روش های موجود و قبلی، استفاده از نهاده های کشاورزی و بیمه محصولات و کرایه حمل ۱۰۰ هزار تومان بازای هر تن برای کشاورزان در زمان تحویل است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: روش کار بسیار ساده است به طوری که اپلیکیشن "کشت قراردادی گندم" در سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران برای این منظور وجود دارد و البته اطلاع رسانی لازم به کشاورزان انجام شده و کشاورزان می توانند یا نصب اپلیکیشن، ثبت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه مردم استان از این طرح افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ کشاورز گندمکار در استان در این طرح مشارکت کرده اند و حدود هزار هکتار در این طرح ثبت نام شده و امیدواریم با این طرح، کشت قراردادی گندم توسعه پیدا کند.

ملکی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که در آینده برای کشاورزانی که عملکرد بهتری داشته باشند طرح های تشویقی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.