دانشگاه تربت‌حیدریه ۸۵ مقاله علمی بین‌المللی منتشر کرد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، علی کوچی ظهر یکشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش اظهار کرد: اکنون دانشگاه تربت‌حیدریه ۲ نشریه علمی پژوهشی به نام‌های «راهبردهای توسعه روستایی» و «زراعت و فناوری زعفران» توسط هیأت علمی دانشگاه منتشر می‌کند که این ۲ فصلنامه به ترتیب از سال ۹۴ و ۹۲ فعالیت انتشاراتی خود را آغاز و راه‌اندازی ۲ نشریه دیگر به زبان انگلیسی در حوزه مهندسی مکانیک و مهندسی برق نیز در دستور کار است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: بر اساس آخرین ارزیابی دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات علمی این دانشگاه موفق به کسب بالاترین رتبه (الف) شدند.

وی تصریح کرد: این ارزیابی مربوط به عملکرد علمی پژوهشی در چهار رده «الف، ب، ج، د» و بین نشریات علمی دانشگاه‌های کشور انجام شد.

کوچی با یادآوری بنیه علمی و سطح بالای تولیدات دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: با در نظر گرفتن تعداد استادان، سرانه چاپ مقاله علمی، این دانشگاه معادل و همتراز دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و مرجع است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: این یک ادعای شخصی نیست بلکه توسط پایگاه علمی «اسکوپرس» به عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی عنوان شده که معیارهای بسیار سختگیرانه علمی داشته و خروجی آن تأیید کیفیت بالای تولیدات علمی - پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه است.

به گفته وی تعداد مقالات علمی معتبر دانشگاه تربت‌حیدریه و مورد تأیید این نهاد بین‌المللی پارسال ۱۱۹ مورد و ظرف چهار ماه نخست امسال ۲۸ مقاله بوده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.