گلستان دروازه ورود چین به منطقه است/ مشتاق سرمایه گذاری در گلستانیم

خبرآنی/گلستان مدیرعامل بخش خاورمیانه شرکت چینی پلی چانگدا گلستان را دروازه ورود کشور چین به منطقه خاورمیانه دانست.

هو شیجیانگ عصر امروز پنچشنبه در آئین امضا و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استانداری گلستان با اشاره به اینکه فضای بسیار خوبی را در این استان سپری می کنیم، اظهار کرد: این سومین سفر و حضور ما در استان گلستان است که هر بار شاهد رشد و پیشرفت مذاکرات هستیم.‌

وی با بیان اینکه نگاههای مبتنی بر سرمایه گذاری در استان گلستان همواره تقویت شده است، افزود: هدفمند شدن در مذاکرات و نگاهها یکی از مولفه هایی است که ما را با سرعت در اجرایی شدن تفاهمات به جلو می برد.

مدیر بخش خاورمیانه شرکت مهندسی و سرمایه گذاری "پلی چانگدا" با تاکید بر اینکه ما گلستان را به عنوان دروازه ورود به تجارت منطقه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: ما همواره مشتاقیم در پروژه‌های استان گلستان مشارکت داشته باشیم و آن را یک فرصت برای آینده ای با حجم روابط و سرمایه گذاری های بیشتر می دانیم.

استاندار گلستان نیز در نشست با اشاره به اینکه گلستان در جایگاه استراتژیک بسیار مهمی در کشور و منطقه قرار گرفته است، اظهار کرد: اتصال "اینچه‌برون" به "شاهرود" و "طبس"، تحول جدی در عرصه واردات و صادرات، اتصال تجارت بین کشورهای منطقه و تحول جدی در عرصه اقتصادی و تجاری ایجاد خواهد کرد.

علی محمد زنگانه اتصال این خط آهن را ایجاد کننده تحول جدی در عرصه حمل و نقل و راه‌آهن دانست و ادامه داد: این تحولات بدون تردید به نفع تمام کشورهای منطقه و توسعه و پیشرفت همه جانبه آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های بزرگ و مشابه کریدور شمال به جنوب و یا پروژه‌های سدسازی، آب و فاضلاب، شیرین‌سازی آب دریای خزر حمایت ویژه دولت را پشت سر خود داریم، اضافه کرد: امیدواریم به همکاری های مشترک خارجی و در عین حال بهره تز توان داخلی با اجرای چنین پروژه‌هایی اتفاقات خوبی را برای گلستان و منطقه رقم بزنیم.

به گزارش خبرآنی تفاهمنامه سرمایه‌گذاری استانداری گلستان و شرکت سرمایه‌گذاری چینی با موضوع همکاری سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی، آب و فاضلاب، راه، ساخت مسکن، سدها، راه‌آهن و ... با اعتباری بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به امضاء رسید.

انتهتی پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.