رئیس جمهور چین روابط تجاری با روسیه را در پشت صحنه‌های دیپلماتیک تقویت می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مشاوران سیاسی چین گزارش داد، رئیس جمهور این کشور علی‌رغم تظاهر به ایجاد فاصله دیپلماتیک میان پکن و مسکو، در حال تعمیق روابط اقتصادی با روسیه است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به دولت خود دستور داده تا روابط اقتصادی با روسیه را تقویت کند؛ اقدامی که نقش مهمی برای مسکو در بحبوحه فشار اقتصادی غرب از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین ایفا کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تقویت روابط اقتصادی با روسیه شامل افزایش واردات چین از نفت، گاز و محصولات کشاورزی روسیه و همچنین مشارکت‌های بیشتر در پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی در قطب شمال و سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های روسیه است.

ولادیمیر بولاوین، رئیس سرویس گمرک فدرال روسیه در نوامبر سال جاری میلادی گفته بود، تجارت مسکو با چین توانست در سال ۲۰۲۲ میلادی با ۲۷ درصد افزایش به ۱۶۰ میلیارد دلار برسد.

حجم تجارت روسیه-چین در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین چهارم فوریه سال جاری میلادی گفته بود که شی جینپینگ در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف جدید ۲۵۰ میلیارد دلار در گردش تجاری تا سال ۲۰۲۴ میلادی را تعیین کرده است؛ رقمی که نسبت به هدف قبلی ۲۰۰ میلیارد دلاری که از سوی رهبران این کشور توافق شده بود، بیشتر است.

انتهای پیام       

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.