آغاز به کار نمایشگاه هوایی و هوانوردی از امروز

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور این حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حمایت از برگزاری سالانه نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران، بستری را برای معرفی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور، ارتباط میان عرضه با تقاضا و ایجاد فرصت تعامل با کشورهای خارجی و توسعه این عرصه در ابعاد بین‌المللی فراهم کرده است.

یازدهمین دوره این نمایشگاه امسال نیز با حضور فعالان صنعت هوایی و هوانوردی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، مهمانان خارجی و علاقه‌مندان این حوزه از امروز سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه کار خود را در جزیره کیش آغاز کرد و تا روز جمعه، ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

در این دوره از نمایشگاه ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور داخلی و ۱۰ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین و اتیوپی حضور دارند که تازه‌ترین توانمندی‌ و دستاوردهای خود را در زمینه صنعت هوایی، ارائه خواهند کرد.

این نمایشگاه حاصل همکاری‌های مشترک صنایع هوایی ایران و روسیه در زمینه‌هایی چون MRO هواپیماهای تجاری، همکاری مشترک در ساخت اجزاء هواپیماهای ۱۰۰ و ۱۵۰ نفره که توسط اتحادیه هواپیمایی روسیه ساخته شده و طراحی و تولید هواپیماهای ۷۰ تا ۱۰۰ نفره و همکاری مشترک در تولید بالگرد Ka226 در ایران است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، تا کنون ۱۰ دوره از نمایشگاه هوایی برگزار شده و محلی برای نمایش محصولات، تجهیزات و تازه‌ترین فناوری‌های این حوزه تبدیل شده است.

در این رویداد فناورانه انواع هواپیما و بالگرد و پهپاد، انواع تجهیزات و قطعات صنعت هوایی ساخت داخل و خارج، معرفی و ارائه انواع خدمات هوایی و هوانوردی، تجهیزات فرودگاهی، اقلام مربوط به ساخت پله و صندلی هواپیما، نرم‌افزارهای هوایی، طراحی‌های دانش‌بنیان هوایی، شبیه‌سازهای پروازی، امور خدمات بالگردها و انواع محصولات فرهنگی هوایی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.