فعالیت دانش‌بنیان پارک تهران به دلیل اجاره‌بها متوقف نشده/ایجاد شبکه سرمایه‌گذاری در پارک

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اجاره‌بهای شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می‌شود، گفت: تاکنون هیچ شرکتی به دلیل افزایش اجاره‌بها فعالیتش متوقف نشده است.

به گزارش خبرآنی، دکتر علی اسدی در نشست خبری امروز سه‌شنبه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، افزود: از سوی دیگر با توجه به شعار دانشگاه تهران با مضمون جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرینی با رویکرد مسؤولیت اجتماعی، برای تحقق این برنامه‌ها، همه دستگاه‌ها و نهادها باید گام‌های مثبت بردارند و پارک دانشگاه‌ تهران به عنوان یکی از ارکان دانشگاه فعالیت‌هایی در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی یکی از برنامه‌های پارک دانشگاه تهران را توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ذکر کرد و ادامه داد: برای تحقق آن ریل‌گذاری کرده‌ایم. 

اسدی از ایجاد پردیس‌های علم و فناوری خبر داد و یادآور شد: پردیس شهید چمران در استان البرز و دیگری پردیس علم و فناوری علیمحمدی  در جنب فرهنگسرای بهمن برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور راه‌اندازی شده است. 

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ شعبه پارک برای استقرار واحدهای فناور راه‌اندازی شده است که این تعداد شعبه به ۱۵ شعبه افزایش یافته است.

افزایش فضای کار دانش‌بنیان 

اسدی با اشاره به اقدامات پارک برای توسعه فضای فیزیکی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای فضای فیزیکی این شرکت‌ها در پارک دانشگاه تهران از سال ۱۴۰۱ دو برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران، املاک مجاور این دانشگاه را از میدان انقلاب تا بلوار کشاورز خریداری کرده است و بنا بر دستور رئیس دانشگاه تهران، این اراضی در اختیار شرکت‌های فناور قرار می‌گیرد که بخشی از این اراضی مناسب‌سازی برای استقرار شرکت‌ها شده است.

ایجاد شبکه سرمایه‌گذاری 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه سرمایه‌گذاری در این پارک خبر داد و یادآور شد: برای این منظور نشست‌هایی برای پیوند سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران برگزار کرده‌ایم.

وی در این باره توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را ندارند، لذا اداره تجاری‌سازی برای ارائه خدمات تجاری‌سازی راه‌اندازی شده است و شبکه سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری بر روی توسعه محصول کمک خواهد کرد.

اسدی ادامه داد: علاوه بر آن زمینه‌ای را برای همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج در قالب این شبکه فراهم کرده‌ایم.

اجاره‌بها

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص افزایش اجاره بهای شرکت‌های دانش‌بنیان، توضیح داد: اجاره‌بها بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری و آیین‌نامه‌ها و میزان تورم تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین اجاره‌بها ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده و افزایش اجاره‌بهای ما بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده است، ضمن آنکه اجاره‌بهای پایه ما نیز بسیار پایین است.

اسدی تاکید کرد: تاکنون هیچ شرکتی به دلیل افزایش اجاره‌بها فعالیتش متوقف نشده است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.