اذعان صهیونیست‌ها به بحرانی بودن وضعیت ارتش اسرائیل

چند ژنرال‌ رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که ارتش این رژیم در نتیجه تصمیم‌های اشتباه سال‌های اخیر رهبران آن، در برهه کنونی خطرناک‌ترین بحران تاریخش را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محافل نظامی ارتش رژیم صهیونیستی معتقدند که وضعیت ارتش این رژیم در پی تصمیم‌های متعددی که سران آن در سال‌های اخیر اتخاذ کرده، وخیم است و نیروهای آن از سطح آمادگی قابل توجهی برخوردار نیستند.

طبق این گزارش، تصمیم‌های روسای ارتش رژیم صهیونیستی منجر به افت کارایی سربازان و کاهش دائمی انگیزه جوانان اسرائیلی برای انجام خدمت سربازی شده است.

"اسحاق بریک"، فرمانده دانشکده‌های افسری سابق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: برخی از تصمیم‌ها باعث ایجاد شکاف‌هایی می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را ترمیم کرد، یکی از این تصمیم‌ها کوتاه‌ کردن دوره خدمت سربازی و دوره آموزشی است که سطح حرفه‌ای نیروها را کاهش داده و منجر به کمبود سرباز در نیروهای رزمی و مواضع پشتیبانی جنگی شده است.

وی گفت: یکی دیگر از تصمیمات روسای ارتش اخراج شمار قابل توجهی از افسران به دلایل غیرقانونی اداری است، که نوعی ناامنی شغلی را ایجاد کرده و خسارات زیادی را به بار آورده است.

بریک ادامه داد: افسران و سربازان دیگر برای مدت طولانی آماده خدمت در ارتش نیستند و این پیامدهای جدی به همراه داشته و باعث شده است که آمادگی ارتش در وضعیت وخیمی قرار بگیرد. همچنین اطلاعات مالی نشان می‌دهد که وضعیت سربازان بسیار بد بوده و نتیجه آن فرار افسران با کیفیت است که ضربه مهلکی به کیفیت پرسنل ارتش وارد می‌کند.

وی در ادامه به نقل از "ایتامار رایشل" رئیس سابق بخش پرسنل ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۶ نیروی هوایی ۵۵ درصد از تجربه حرفه‌ای خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که آسیب درازمدت در مهم‌ترین بخش، یعنی بخش نیروی انسانی نمایان خواهد شد.

اسحاق بریک همچنین اذعان کرد، اظهارات رایشل صرفا شامل نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیست و درباره بخش‌های دیگر آن نیز صدق می‌کند.

این نخستین‌ بار نیست که صهیونیست‌ها نسبت به کاهش توانمندی ارتش این رژیم و ضعیف شدن آن هشدار می‌دهند و این ضعف در درگیری نظامی اخیر به‌ویژه در درگیری‌های زمینی در نوار غزه آشکار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.