یکی از شرکتهای دانشبنیان به منظور دسترسی نابینایان به صفحات سایتهای مختلف و امکان خوانش متن آن صفحه، محصولی را برای نابینایان عرضه کرده است.
به گزارش خبرآنی، علیرضا قاسمی، مدیر اجرایی این شرکت دانشبنیان گفت: دستیار اینترنتی مخصوص نابینایان، محصول کاملا خودکار متن است که قادر است یک صفحه وب را شناسایی و متون زائد آن مانند تبلیغات را حذف کند.
وی افزود: این محصول با کمک گرفتن از سرویسهای speech recognition و text to speech و دکمههای بالا و پایین تلفنهای هوشمند امکان سوییچ بین صفحات مختلف سایت را برقرار و این امکان را ایجاد میکند که به متن اصلی آن صفحه دسترسی داشته باشیم. این محصول فرآیند دسترسی به صفحات سایتهای مختلف را برای نابینایان سادهتر کرده و امکان خوانش متن آن صفحه را برای نابینایان داشته است.
قاسمی، محصول جدید این شرکت را سرویس دیجیتال «ساینج رایبرد» دانست که توانسته است تاییدیه دانشبنیان را دریافت کند و یادآور شد: این محصول راهکاری ابری و ابزاری مقرون به صرفه برای مدیریت یکپارچه نمایشگرها است که به سازمانها و کسب و کارها اجازه میدهد تا بتوانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را بر هر تعداد نمایشگر و با هر فاصله مکانی نمایش دهند و در کمترین زمان آن را به روز رسانی کنند.
به گفته وی، نمایش محتوا روی نمایشگرها برای اهداف متنوعی استفاده میشود که از جمله آن میتوان به اطلاع رسانی به مراجعین و کارمندان، نمایش تبلیغات، تعامل بهتر، بهبود تجربه کاربری، برندسازی و ... اشاره کرد.
مدیر اجرایی این شرکت دانشبنیان خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر مهم رسانههای پویای محیطی در اطلاعرسانی مناسب و جذب مخاطب، این محصول با ایجاد یک رسانه مکانمحور یکپارچه علاوه بر کاهش هزینههای اطلاع رسانی، میتواند سرعت انتقال محتوا و اثرگذاری آن را افزایش دهد.
به نقل از مرکز اطلاعرسانی معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری، وی گفت: در این نرمافزار شرایطی فراهم شده است تا با فعال کردن انواع ویجتهای متنوع(نزدیک به ۵۰ مورد) و همچنین استفاده از دادهها و سرویسهای جانبی به راحتی بتوان رسانهای پویا و اثربخش بر نمایشگرها راهاندازی کرد. همچنین ارائه بستری مناسب برای ارائه محتوای تبلیغاتی و سازمانی به صورت یکپارچه و هوشمند با قابلیت برنامهریزی و کنترل از راه دور از قابلیتهای مهم این محصول است.
قاسمی با بیان اینکه از مهمترین مشتریان این سیستم میتوان به فروشگاههای زنجیرهای، هلدینگها، بانکها، بیمارستانها و دانشگاهها اشاره کرد، افزود: شبکههای بهداشت و درمان میتوانند از سیستم و زمان انتظار کنونی آن برای آگاهیرسانی به بیماران استفاده کنند و همچنین مراکز تجاری میتوانند از این ابزار استفاده کنند تا اطلاعات فروشگاهها را به خریداران نشان دهد؛ به طور مثال صفحه نمایش در فضای باز، میتواند نقشههای قابل جستجو برای مکانهای پارکینگ را ارائه کند.
انتهای پیام