باید هنر بکارگیری بخش خصوصی در پروژه‌ها را داشته باشیم

خبرآنی/آذربایجان شرقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که بخش خصوصی در کشور فعال است، افزود: ما باید هنر بکارگیری بخش خصوصی در پروژه‌ها را داشته باشیم و از طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی پرهیز کنیم. 

سید صولت مرتضوی شنبه، ۱۲ آذرماه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که هیچ دلیلی برای نتوانستن در امر ایجاد اشتغال وجود ندارد، گفت: اشتغال زایی یک تکفل اجتماعی و از رسالت‌های حاکمیتی است اما در این حوزه محدودیت‌هایی داریم. 

به گزارش خبرآنی، وی تاکید کرد: در برخی حوزه‌ها و به خصوص بخش معادن غفلت کرده‌ایم و اساس توسعه کشور باید مبتنی بر اسناد آمایشی و توسعه استان‌ها باشد. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: غفلت ما از بیان حقایق سبب شده تا بیگانگان و معاندین بر مرکب مراد سوار شوند و موجب تشویش اذهان عمومی و قشر جوان و نوجوان شوند.

وی با بیان اینکه در موضوع منابع و مصارف، ناترازی داریم، افزود: بخشی از سرمایه‌ها را باید به تعاونی‌ها بدهیم چون منابع و مصارف باید متعادل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه کشور ما ظرفیت فراوانی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: از طرح هایی که فاقد توجیه اقتصادی است، باید پرهیز کنیم.

وی همچنین با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدزایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه صنعت توریسم به خصوص توریسم درمانی از ظرفیت هایی است که استان ها به خصوص استان های مرزی از آن بهره مند می‌باشند و باید از آن به خوبی استفاده شود.

مرتضوی، با تاکید بر ضرورت تکمیل مراکز درمانی در استان‌ها، گفت: تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام استان‌ها اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و بنا داریم در این گونه مراکز با کمترین هزینه بهترین درمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت تعاونی‌ها، افزود: باید بخشی از دارایی‌ها و کارخانجات را به تعاونی‌ها واگذار کنیم و حتماً منابع و مصارف خود را متعادل سازیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور، گفت: تولیداتی در سطح صادرات در کشور و به خصوص مناطق مرزی وجود دارد و این تولیدات باید قابلیت رقابت پذیری در بازارهای جهانی را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.