پرداخت ۱۴ میلیارد ریال حقوق به زندانیان گلستان/حکایت تلخ زندگی برخی از خانواده‌های زندانیان

خبرآنی/گلستان مدیرکل زندان‌های گلستان از بهبود وضعیت اقتصادی زندانیان خبر داد و گفت: ماهانه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد به زندانیان استان گلستان پرداخت می‌شود.

غلامرضا سرلک امروز سه‌شنبه یک آذر در آیین افتتاح فروشگاه زنجیره‌ای حامی که در راستای حمایت از مددجویان زندانی و خانواده‌های آنها برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح فروشگاه حامی یکی از اقدامات تاثیرگذار در راستای بهبود معیشت خانواده زندانیان است، خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی برای اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنها افتاده است.

وی بیکاری و فقدان مهارت را یکی از عوامل اصلی ابتکار جرم و بزه در مجرم دانست و افزود: فقدان مهارت خود عاملی بر انجام جرم و بزه است،اداره کل زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان، با تمام تلاش به‌دنبال اشتغالزایی و افزایش مهارت در زندانیان است تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه و توسعه کارآفرینی بخش خصوصی آمار بازگشت زندانیان به چرخه جرم به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های گلستان با بیان اینکه اشتغالزایی مددجویان در زندان علاوه‌بر امنیت روانی برای فرد و جامعه می‌تواند احتمال ورود مجدد به زندان را کاهش دهد، تاکید کرد: وظیفه اخلاقی همه دستگاه‌های اجرایی، شهروندان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است تا با کمک به اشتغال مددجویان زندانی، آنها را برای بازگشت به جامعه پس از آزادی کمک کنند.

سرلک با بیان اینکه برای اشتغالزایی زندانیان نیاز به احداث یک هزار متر فضای کارگاهی در زندان گرگان و حدود دو هزار متر فضا در زندان گنبدکاووس است، تصریح کرد: هم‌اکنون دو هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدمات و دامپروری در داخل و بیرون از زندان افتتاح شده و یا در مرحله احداث قرار دارند.

وی از پرداخت ماهانه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد به زندانیان استان گلستان خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه توانستیم بخشی از مشکلات و مسائل اقتصادی زندانیان را مرتفع کنیم.

مدیرکل زندان‌های گلستان با بیان اینکه دستگیری ازریک زندانی به‌معنای دستگیری از یک خانواده است، بیان کرد: با زندانی شدن یک فرد خانواده او در معرض آسیب‌های بسیاری قرار می‌گیرد، معیشت برخی از خانواده زندانیان طوری است که با دیدن آن اشک از چشمان ما جاری می‌شود بعضی از خانواده‌های زندانی در حداقل وضعیت اقتصادی روزگار می‌گذرانند.

سرلک با بیان اینکه برخی از خانواده‌های زندانی از روفرشی به‌جای فرش استفاده می‌کنند و یا سقف خانه آنها در حال ریزش است، گفت: تعدادی از این خانواده‌ها به سبب شرم حضور و حفظ آبرو حتی تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، باید بدانیم که همه افراد زندانی شرور و بزهکار نیستند و متاسفانه عده‌ای برای تهیه یک لقمه نان مرتکب جرم شدند و اگر از لحاظ اقتصادی تامین شوند قطعا دیگر مرتکب جرم نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.