به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، در همین راستا دولت این کشور پیش نویس دستورالعملی را برای شرکت های مختلف از گوگل، فیس بوک، اینستاگرام و آمازون گرفته تا اپ های سفر و تحویل غذا تهیه کرده که براساس نقدهای کاربران محصولات و سرویس هایشان فعالیت می کنند. نقدهای مثبت به فروش بیشتر و تمایل از سوی خریداران احتمالی منجر می شود.
کارشناسان صنعتی و مشتریان از برخی شرکت ها به دلیل نمایش ندادن نقدهای منفی یا قبول رده بندی های جعلی انتقاد کرده اند که فرایند راستی آزمایی برای خریداران را سخت تر می کند.
طبق بیانیه وزارت امور مصرف کننده، غذا و توزیع عمومی هند، اداره امور مصرف کننده در ماه ژوئن ۲۰۲۲ میلادی تصمیم گرفت چهارچوبی برای کنترل نقدهای جعلی و فریبکارانه در حوزه تجارت الکترونیک ایجاد کند.
البته جزئیات کامل این پیشنهاد هنوز به طور علنی مطرح نشده است. روهیت کومار سینگ وزیر امور مصرف کننده غذا و توزیع عمومی در هند به خبرنگاران گفت: ما قصد تهدید و ارعاب نداریم. در درجه اول خواهان پیروی داوطلبانه از دستورالعمل هستیم. اگر متوجه شویم فرایند اشتباه همچنان در حال گسترش است احتمالاً دستورالعمل را اجباری کنیم.
دفتر استانداردهای هند همخوانی با قوانین را ارزیابی می کند. شرکت های آنلاین ادعا می کنند فرایندهای کنترل داخلی برای مقابله با نقدهای جعلی دارند اما در حال حاضر نتوانسته اند از آن جلوگیری کنند.
اگر دستورالعمل لازم الاجرا شود، احتمالات شرکت ها برای عملکردهای تجاری ناعادلانه، سرکوب کردن نقدهای منفی یا فعال سازی نقدهای جعلی با اقداماتی روبرو شوند.