بارندگی به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دزفول خسارت زد

خبرآنی/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: اولین بارش‌های امسال به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع و باغات دزفول خسارت زد.

احمد زارعی در گفت و گو با خبرآنی، با اشاره به خسارت واردشده به مزارع، باغات و گلخانه‌های دزفول در اثر وقوع اولین بارش‌ها در این شهرستان اظهار کرد: اولین بارش‌ها در دزفول به حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان خسارت وارد کرد.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام‌شده حدود ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به مزارع، باغات و گلخانه‌های دزفول خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: این برآورد خسارات به مدیریت بحران، فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان گزارش شده و پیگیری برای جبران این خسارات در حال انجام است.

زارعی با اشاره به محصولات خسارت دیده در اثر بارش‌های دزفول عنوان کرد: مزارع و باغات ذرت دانه‌ای و ذرت علوفه‌ای، فلفل دلمه‌ای، انواع سبزی، صیفی و مرکبات حدود ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند. همچنین بارش و طوفان در دزفول به گلخانه‌های این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در ادامه فصل پاییز و زمستان ممکن است با آن مواجه شویم از کشاورزان درخواست داریم تا هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.