لزوم ساماندهی جایگاه‌های سوخت در اسکله‌های صیادی خوزستان

خبرآنی/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ساماندهی جایگاه های سوخت در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و گفت: این ساماندهی موجب سهولت سوخت رسانی به شناورهای صیادی و رفاه حال صیادان می شود.

محمد خانچی در جلسه کمیته ساماندهی سواحل که در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار نفر از هم استانی های ما در شهرهای ساحلی زندگی می کنند، اظهار کرد: سواحل یکی از فرصت های مهم اقتصادی است که با مدیریت درست منشا برکات فراوانی در حوزه های مختلف همچون اقتصاد و گردشگری خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، وی با تاکید به نقش سواحل در جذب توریست، سهم خوزستان را در جذب توریست و تورهای تفریحی حدود صفر دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمک اداره بنادر در زمینه توسعه گردشگری دریایی جدیت لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: سازمان ورزش و جوانان هم می تواند در توسعه ورزش های دریایی در سواحل دریایی با هماهنگی دستگاه های مرتبط کمر همت ببندد .

خانچی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ شناور فاقد هویت، تسریع در ساماندهی شناورها را یکی از الزامات مهم مدیریت بنادر دانست و از اداره شیلات خواست که در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی به لزوم اجرایی شدن مطالعات سیستم یکپارچه مناطق ساحلی اشاره کرد و افزود: پیاده سازی Iczm  (مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی) موجب توسعه پایدار در ۱۱۸۶ کیلومتر مرز ساحلی استان با در نظرگیری مسایل زیست محیطی و پدافندی و امنیتی می شود.

 خانچی در پایان ساماندهی جایگاه های سوخت در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و افزود: این ساماندهی موجب سهولت سوخت رسانی به شناورهای صیادی و رفاه حال صیادان می شود.

جلسه کمیته ساماندهی سواحل با حضور فرمانداران شهرهای ساحلی، مدیران کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان برگزار شد. تجهیز بنادر استان به قایق های آتش نشان از طریق رایزنی استانداری خوزستان با وزارت جهاد کشاورزی، لایروبی بندر سجافی و مطالعات جهت احداث پارکینگ این بندر و تکمیل فاز اول بندر صیادی بحرکان هندیجان تا پایان بهمن ماه سال جاری از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.