تحریم‌های آمریکا دامن دلال اسلحه میانماری را گرفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه یک دلال سلاح میانماری و کمپانی او بابت تسهیل معاملات سلاح و خرید تجهیزات نظامی از جانب ارتش میانمار وضع کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحریم‌ها علیه "کی‌وان مین او" و کمپانی او به نام "آسمان‌نورد" که با تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا همزمانی دارد، در دومین سالگرد آخرین انتخابات پارلمانی میانمار به سال 2020 وضع شده که به کودتای نظامی در این کشور در فوریه همان سال و سرنگونی دولت مدنی و دستگیری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار و مقام‌های کابینه او منجر شد.

"برایان نلسون"، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات مالی گفت: "کی‌وان مین او" از رنج و خشونتی که ارتش میانمار علیه مردم این کشور از زمان کودتای نظامی ایجاد کرده، نفع می‌برد.

وی ادامه داد: خزانه‌داری آمریکا تاکید می‌کند که تعهد واشنگتن درباره تداوم اعمال فشار بر دولت کنونی میانمار و حامیانش تا زمان تغییر اوضاع و بازگشت به دموکراسی در این کشور ادامه یابد.

کی‌وان مین او روابط نزدیکی با ارتش میانمار دارد و به عنوان دلال برای برنامه ریزی و مدیریت دیدارها و ملاقات میان افسران ارشد نظامی خارجی و ارتش این کشور آسیایی فعالیت کرده است.

کمپانی "آسمان‌نورد" هم از جانب ارتش میانمار روند خرید و معاملات سلاح و دیگر تجهیزات نظامی را تسهیل کرد که شامل انتقال قطعات جنگنده‌ها می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.