حمایت صندوق کارآفرینی امید از ۱۷۰۰ طرح در خراسان رضوی/ اشتغال‌زایی برای ۵۰۰۰ نفر

خبرآنی/خراسان رضوی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ طرح در خراسان‌رضوی مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است، گفت: این طرح‌ها بیش از ۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

نعمت الله رضایی امروز ۱۲ آبان، در مراسم افتتاح طرح تولید انواع کیف‌های چرم در مشهد و در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال اظهارکرد: یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و مناطق روستایی است. صندوق کارآفرینی امید در راستای عملیاتی کردن این سیاست تمام توان خود را در راستای سوق دادن منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال مستقیم مردمی که تخصص و مهارت لازم را دارند، اما سرمایه مورد نیاز را ندارند به کار گرفته است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در سال جاری تاکنون از ۳۳ هزار طرح کارآفرین در سراسر کشور حمایت کرده و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است که این میزان سبب ایجاد ۱۰۰ هزار شغل شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: ۱۷۰۰ طرح در خراسان‌رضوی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته این طرح‌ها بیش از ۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است. بر این اساس ۱۹۶۰ شغل مستقیم در سامانه رصد ثبت شده است.

رضایی عنوان کرد: فعالیت‌های صندوق باید متناسب با ویژگی‌های منطقه باشد؛ به طور مثال طرح امروز تولید چرم مشهد به ویژه در خصوص صنایع وابسته به چرم بوده که این صنایع دستی و بسیار کاربردی است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید افزود: طرح تولید چرم در مشهد برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.۲۰ نفر در مجموعه طرح در حال فعالیت هستند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز افرادی هستند که توسط کارآفرینان توانمند شده‌ و کارهای نیمه ساخته به آن‌ها تحویل داده می‌شود. این افراد در منزل خود به صورت دستی صنایع را تولید کرده و به کارگاه تحویل می‌دهند و برای بازار فروش ارسال می‌شود.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.