هند: متعهد به بازپس‌گیری کشمیر تحت کنترل پاکستان هستیم

وزیر دفاع هند مدعی شد کشورش به اجرای مصوبه‌ای که در سال ۱۹۹۴ برای بازپس گیری "کشمیر تحت اشغال پاکستان" تصویب کرده، متعهد است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۱۹۹۴، زمانی که بخشی از کشمیر درگیر شورشی ضد هند بود، پارلمان این کشور مصوبه‌ای را تصویب کرد که در آن از پاکستان خواست مناطق تحت کنترل خود در جامو و کشمیر را تخلیه کند و اسلام آباد را متهم کرد که در پشت شورش ها قرار داشته است.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند بر تعهد کشورش به اجرای مصوبه ۱۹۹۴ مبنی بر بازپس گیری بخشی از کشمیر که در حال حاضر تحت کنترل پاکستان است، تاکید کرد.

وزیر دفاع هند طی سخنرانی در یک رویداد رسمی در شهر سرینگار کشمیر تحت کنترل هند گفت: "منطقه جامو و کشمیر و لاداخ امروز در حال رسیدن به سطح جدیدی از توسعه است."

سینگ، یکی از مقامات ارشد دولت هند بود که در مناسبت رسمی که مقامات هند در سال ۲۰۲۰ پس از لغو خودمختار نصفه و نیمه کشمیر تحت کنترل هند در این منطقه وضع کردند، شرکت کرد. در آن سال دهلی تصمیم گرفت ۲۶ اکتبر را به عنوان "روز الحاق" و ۲۷ اکتبر را به عنوان "روز پیروزی" در منطقه کشمیر تحت کنترل هند جشن بگیرد.

وزیر دفاع هند بیان کرد: ‌ما توسعه این منطقه را آغاز کرده ایم. سفر ما زمانی تکمیل خواهد شد که مصوبه تصویب شده در سال ۱۹۹۴ در پارلمان هند با موضوع بازپس گیری مناطق باقی مانده ما و دستیابی به "گیلگیت و بالتستان" را اجرا کنیم.

در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۷، ارتش هند وارد سرینگر شد تا حمله پاکستان را با هدف کسب کنترل کامل کشمیر دفع کند.

از آن زمان، هند و پاکستان چندین جنگ بر سر کشمیر داشتند و در نهایت یک خط آتش بس (خط کنترل) ترسیم کردند که کشمیر را بین دولت های دو کشور به دو قسمت تقسیم کرد.

وزیر دفاع هند در سخنرانی در کشمیر تحت کنترل هند از اسلام آباد به دلیل آنچه که بدرفتاری با مردم محلی در کشمیر تحت کنترل پاکستان خواند، انتقاد کرد.

وزیر دفاع هند خطاب به پاکستان گفت: "شما چقدر به مردم مناطق ما که به طور غیرمجاز تصرف کرده اید، حقوق بخشیده اید؟ ما می دانیم که آنها واقعاً چقدر به حقوق بشر اهمیت می دهند. ما هر روز در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر تحت اشغال پاکستان می شنویم، و پاکستان مسئولیت کامل حوادث غیرانسانی را بر عهده دارد."

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.