السیسی: روابط ما با امارات مستحکم‌تر شده است

رئیس جمهور مصر امروز (چهارشنبه) ضمن تاکید بر هماهنگی رویکردهایش با سران امارات، گفت، دو کشور و دو ملت به منزله یک ملت و کشور واحد هستند و روابط میان آنها مستحکم‌تر شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز در سخنرانی به مناسبت ۵۰ سالگی روابط مصر-امارات اظهار کرد: همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور، در تمامی زمینه‌ها و در بالاترین سطوح در حال انجام است، این روابط بر درک واقع‌بینانه، عمیق و دقیق از شرایط منطقه و جهان مبتنی بوده و یکپارچه است.

السیسی در ادامه به سخنان زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار امارات در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ که گفته بود، "نفت عربی گران‌تر از خون عربی نیست"، اشاره کرد و گفت: در طول دهه‌ها این روابط تغییر نکرده بلکه مستحکم‌تر شد و تفاهم، برادری و اتفاق‌نظر دو کشور تا دوره محمد بن زاید، رئیس امارات و محمد بن راشد، معاون رئیس او سرلوحه این روابط باقی ماند.

همچنین رئیس جمهور مصر از موضعگیری تاریخی امارات در حمایت از این کشور در دوره سختی که از حدود ۱۰ سال قبل داشته، تشکر کرد.

یک‌شنبه جمال الجروان، دبیرکل شورای سرمایه‌گذاری امارات در خارج طی گفتگویی با خبرگزاری رسمی این کشور (وام) با تاکید بر اینکه امارات بزرگترین سرمایه‌گذار مصر در سطح کشورهای عربی و جهان است، گفت، در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های امارات در مصر حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده شده و پیش‌بینی می‌شود این عدد ظرف پنج سال آتی ۷۵ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.