تحقیقات علوم پزشکی باید بر مبنای نیاز جامعه و مساله محور باشد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشستی با حضور مسئولان استانی و دانشگاه و جمعی از فناوران، خاطرنشان کرد: اگر از نظر مرجعیت علمی صاحب فکر باشد دشمنان نمی توانند چشم طمع به کشور داشته باشند لذا باید به سمت فناوری و ثروت آفرینی رفت.

معاون وزیر بهداشت در بازدید از ظرفیت های علوم پزشکی قزوین با یادآوری اینکه در تولید علم و دانش در منطقه اول هستیم بر افزایش سرعت تولید علم تاکید کرد و اظهار داشت: تحقیقات باید بر مبنای نیاز جامعه و مساله محور باشد و به سوالات و مشکلات جامعه پاسخ دهد و همچنین هزینه مردم را در حوزه سلامت کاهش دهد.

در این نشست دکتر عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابتکار ایجاد واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در مراکز درمانی برای استفاده از داده های بالینی به منظور پژوهش درباره بیماریها و معضلات سلامت مردم انجام شده است.

وی راه اندازی مرکز آزمایشگاه جامع را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانست و اعلام کرد: با راه اندازی این مرکز استفاده بهتری از امکانات آزمایشگاهی انجام خواهد شد.

دیدبان جذب هیات علمی پژوهشی را از برنامه های دیگر دانشگاه برشمرد و گفت: درنظر داریم برای هر مرکز تحقیقاتی یک هیات علمی پژوهشی داشته باشیم.

در این نشست مدیر گروه توسعه سلامت و ردیس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی به توضیح اهداف، اقدامات، دستاوردها و راهکارهای رفع موانع در جهت نیل به اهداف فناورانه پرداختند.

در ادامه این نشست فناوران به بیان دستاوردها و موانع موجود پرداختند . سخنرانی دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس پارک علم و فناوری قزوین از بخش های دیگر این نشست بود.

سپس دکتر یونس پناهی، هیات همراه و مسئولان دانشگاهی و استانی با حضور در پارک علم و فناوری کلنگ پردیس فناوری سلامت را به زمین زد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.