دیدار اسد با گروه‌های فلسطینی در دمشق و تاکید بر گشودن صفحه جدید

شبکه خبری المیادین از دیدار امروز (چهارشنبه) رئیس جمهور سوریه و هیئتی از گروه‌های فلسطینی از جمله نماینده حماس در دمشق خبر داد.

به گزارش خبرآنی، سایت شبکه خبری المیادین اعلام کرد، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با هیئتی از گروه‌های فلسطینی از جمله نماینده جنبش حماس در دمشق دیدار کرد.

بشار اسد تاکید کرد اتحاد فلسطینی‌ها ضامن بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین است، او بار دیگر بر حمایت کشورش از ملت فلسطین در برابر دشمن تاکید کرده و گفت، مقاومت تنها راه آزادسازی این سرزمین است.

نمایندگان گروه‌های فلسطینی تاکید کردند مقاومت سوریه اهرمی برای تقویت پایداری ملت فلسطین است.

خالد عبد المجید، دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین سه‌شنبه اعلام کرده بود که هیئتی از حماس برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته برای دیدار با رئیس جمهور سوریه به دمشق سفر خواهد کرد و بشار اسد با خلیل الحیه، مسؤول روابط عربی جنبش حماس که ریاست هیئت را بر عهده دارد، دیدار خواهد کرد.

الحیه پس از دیدار با رئیس جمهور سوریه اظهار کرد: دیدار با اسد صمیمی بود و او تصمیم خود برای حمایت کامل سوریه از ملت و مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

او در ادامه گفت: دیدار با اسد نشان می‌دهد روحیه مقاومت در امت در حال بازیابی است و به رژیم اشغالگر می‌گوییم دیدار ما پاسخی به طرح‌های آن است.

مسؤول روابط عربی جنبش حماس افزود: دیدار ما با اسد یک روز باشکوه است و ما حضورمان در سوریه را ازسر می‌گیریم و با این کشور برای حمایت از ملت‌مان و ثبات سوریه همکاری می‌کنیم.

این چهره فلسطینی ادامه داد: (در این دیدار) به اسد تاکید کردیم که در کنار سوریه، تمامیت ارضی و دولت یکپارچه آن می‌ایستیم و مخالف هر گونه تعرض به حاکمیت آن هستیم.

الحیه در ادامه گفت: ما هرگونه اقدام فردی را که از سوی رهبری حماس تایید نشده باشد، متوقف می‌کنیم و با بشار اسد توافق کردیم که صفحه گذشته را ببندیم.

الحیه در ادامه گفت: با برادران سوری اقدامات مربوط به ماندن حماس در سوریه را دنبال خواهیم کرد.

این نماینده جنبش حماس گفت: ما به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم درباره تصمیم‌مان برای ازسرگیری روابط با سوریه اطلاع دادیم و هیچ کدام از آنها از جمله ترکیه و قطر مخالفتی نکردند و این تصمیمی است که حماس به تنهایی گرفت.

او در ادامه تصریح کرد: تصمیم برای بازگشت به سوریه را به تنهایی گرفتیم و با هیچ کسی مشورت نکردیم.

همچنین مسؤول روابط عربی جنبش حماس ارتباط با سوریه را نیرویی برای محور مقاومت و تمامی حامیان آن دانست و گفت: هر اقدامی برای ایجاد نهادهای ملی فلسطین و حفاظت از طرح ملی‌مان انجام خواهیم داد، اتفاقات و اشتباه‌های گذشته و تمامی خطاهای فردی را که جنبش با آنها موافق نبود، کنار گذاشتیم.

او تاکید کرد: به نمایندگی از جنبش حماس به سوریه آمدیم و این جنبش است که درباره ازسرگیری روابط با دمشق تصمیم‌گیری می‌کند.

احزاب و گروه‌های فلسطینی نیز پس از دیدار با اسد در بیانیه‌ای اعلام کردند، شرکت‌کنندگان در دیدار امروز تاکید کردند که گزینه مقاومت تنها راه بازپس‌گیری حقوق است.

حماس ۱۵ سپتامبر اعلام کرده بود که تصمیم دارد روابط خود را با کشور سوریه از سربگیرد و روابط جدی را با دمشق آغاز کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.