کسب مدال طلای تنها زن ایرانی مسابقات جهانی مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب مدال طلای رشته جواهرسازی توسط بانوی نخبه مهارتی کشورمان در چهل و ششمین مسابقات جهانی مهارت خبر داد.

به گزارش خبرآنی، غلامحسین حسینی‌نیا، با اشاره به شرکت نخبگان مهارتی ایرانی در ۱۸ رشته در چهل و ششمین دوره از مسابقات جهانی مهارت، اظهار کرد: نخبگان مهارتی کشورمان برای ۳۳ رشته آمادگی شرکت در این دوره از رقابت‌ها را داشتند اما به دلیل غیر متمرکز برگزار شدن مسابقات و شرایط کرونا، در کشورهای متعدد برگزار و امکان اعزام ۲۱ نفر در ۱۸ رشته فراهم شد.

به گفته وی، تیم اعزامی به این دوره از مسابقات شامل دانشجو، مهارت‌آموز، یک نفر خانم و ۲۰ نفر آقا و تعدادی از مربیان فنی وحرفه ای هستند و در برخی از رشته‌های مهارت‌آموزی به دلیل تحریم و مغایرت داشتن با فرهنگ ایرانی ـ‌ اسلامی، اعزام رقابت‌گر از سوی ایران صورت نگرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از کسب مدال طلای تنها زن شرکت کننده در مسابقات جهانی مهارت خبر داد و گفت: راضیه جلیلی، نخبه مهارتی کشورمان تنها زن حاضر در تیم ملی مهارت بوده که پس از رقابت با ۱۴ شرکت کننده موفق به کسب مدال طلای این دوره از رقابتها در رشته جواهرسازی شده است.

حسینی نیا تاکید کرد: افتخارآفرینی زنان ایرانی مایه مباهات برای کشورمان است و ضروری است زمینه‌های لازم برای ارتقاء توانمندی‌ بانوان کشور در عرصه‌های جهانی بیش از پیش مهیا شود.

به گزارش خبرآنی،چهل و ششمین دوره رقابتهای جهانی مهارت ۲۰۲۲ رشته جواهرسازی در ژنو سوئیس و با حضور ١۵ کشور جهان از جمله ایران، انگلیس،استرالیا، چین، کره جنوبی، فرانسه، سوییس، پرتغال، هند و ژاپن برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.