به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، طبق این دستور گوگل باید اجازه رقابت بیشتری را در صفحات جستجوی خود فراهم کند.
در همین زمینه کمیسیون اتحادیه اروپا ۵ سال قبل جریمه ای ۲.۴ میلیارد یورویی برای گوگل تعیین و به شرکت اعلام کرد باید ارجحیت دادن به سرویس های خرید خود را متوقف کند.
این شرکت آمریکایی اعلام کرد هنگام حراج تبلیغات مربوط به خرید که در ابتدای صفحات جستجو دیده می شود در قبال سرویس خرید خود و رقبا یکسان رفتار می کند.
اما در نامه ای که به مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا ارسال شده، ۴۳ شرکت از جمله شرکت انگلیسی «Kelkoo»، «لوگاید» فرانسه، «پرایس رانر» سوئد و idealo آلمان اعلام کرده اند پیشنهاد مذکور از لحاظ قانونی کافی نبوده و در حراج های آگهی برای آنها مزیتی فراهم نکرده است.
در نامه شرکت های مذکور آمده است: کمیسیون اتحادیه اروپا باید با حذف واحد خرید گوگل نتایج صفحات جستجوی کلی را برای بیشتر شرکت های مرتبط دوباره باز گشایی کند زیرا واحد خرید گوگل اجازه هیچ گونه رقابتی نمی دهد.
به گفته شرکت های اروپایی مکانیسم گوگل قانون بازارهای دیجیتال(DMA) را نقض می کند. DMA قانون جدید اتحادیه اروپا است که با هدف کنترل قدرت شرکت های فناوری بزرگ ارائه شده و از ماه می سال آینده اجرایی می شود.
در بخش دیگری از نامه آمده است: با در نظر گرفتن چهارچوب قانونی بی ابهام جدید، اکنون زمان عمل به آن فرا رسیده است.