ایجاد شهرک گلخانه‌ای ۴ هکتاری در آزادشهر/ میراث‌دار کارهای نشده در شهرستانیم

خبرآنی/گلستان فرماندار شهرستان آزادشهربا اشاره به ضرورت همدلی حول توسعه این شهرستان، گفت: تلاش داریم ۲۰ مساله مهم و احصا شده شهرستان را با کمک نخبگان و فرهیختگان مرتفع کنیم.

سیدجواد کریمی در گفت و گو با خبرآنی با اشاره به اینکه با کمک تعدادی از نخبگان جوان شهرستان آزادشهر ۲۰ مساله مهم شهرستان را پس از تهیه جدول swot احصا کرده ایم، اظهار کرد: این ۲۰ مساله مهم را مبتنی بر هشت محور و در قالب راهبردهای خاص و علمی به برنامه تبدیل کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی ما در شهرستان آزادشهر توسعه گلخانه های کوچک مقیاس است، افزود: با استفاده از سازه های سبک و محکم در تلاش هستیم ضمن توسعه این موضوع به اشتغالزایی پایدار و گسترش تولید گیاهان دارویی نیز کمک کنیم.

فرماندار شهرستان آزادشهر با تاکید بر اینکه قصد داریم با همکاری جهاددانشگاهی در تامین نشاء گیاهان دارویی کشت این محصولات را در شهرستان افزایش چشمگیری دهیم، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مرجعی که با راه اندازی دهکده گیاهان دارویی قطب این حوزه در استان شده است می تواند کمک شایانی به ما کند.

کریمی ایجاد شهرک گلخانه ای چهار هکتاری و گلخانه های ۳۰۰ متری اقماری را از برنامه های جدی این شهرستان دانست و گفت: نکته مهم در این حوزه ایجاد بازار فروش و تکمیل زنجیره ارزش است که باید از خام فروشی در شهرستان و استان جلوگیری کند.

وی ظرفیت بزرگ وجود معائن متعدد در شهرستان آزادشهر را یک مزیت رقابتی این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل ترک فعل های گذشته و بی توجهی به مسائل کلان و توسعه ای شهرستان ما به میراث داران کارهای نشده در شهرستان تبدیل شده ایم.

فرماندار شهرستان آزادشهر بر ضرورت همدلی و همراهی همه مدیران و مسدولان شهرستان آزادشهر حول توسعه شهرستان تاکید کرد و افزود: تلاش داریم یکی از ظرفیت های مغفول استان یعنی ظرفیت جهاددانشگاهی را در شهرستان آزادشهر در حوزه های آموزشی، کشاورزی، دامداری، مباحث دانش بنیان و ... به کار گرفته و طرح های افکارسنجی خوبی را نیز در این حوزه اجرایی کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.