ساخت تروکار یک‌بار مصرف لاپاراسکوپی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به کسب دانش فنی ساخت تروکار یک‌بار مصرف لاپاراسکوپی در دو سایز ۱۱ و ۵ میلی‌متر شد.

به گزارش خبرآنی، مهندس مهدی دانش، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به سابقه ۱۲ ساله استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: تروکار یک‌بار مصرف لاپاراسکوپی یکی از تجهیزات استراتژیک پزشکی است که ساخت آن در داخل کشور توسط وزارت بهداشت اعلام نیاز شده بود. در همین راستا پس از انجام تحقیقات مقتضی، فرآیند طراحی و تولید آن آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر ما موفق به تولید این محصول با قیمتی کمتر از مشابه خارجی شدیم. نمونه خارجی این محصول تقریباً ۱۲ دلار قیمت دارد که با احتساب هزینه‌های ناشی از واردات، در داخل با قیمتی حدود ۲۵ دلار فروخته می‌شود، در حالی که نمونه داخلی با حدود ۱۰ دلار تولید می‌شود و مشکلات تحریمی و هزینه‌های ناشی از واردات را هم ندارد.

دانش با اشاره به دریافت مجوز تولید از سازمان تجهیزات پزشکی، گفت: برآوردها نشان می‌دهد سالانه به حداقل ۱۰۰ هزار نمونه نیاز است که این مقدار در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، امروزه نوعی از عمل‌های جراحی به نام لاپاراسکوپی رایج شده است که طی آن حفره‌های شکمی یا لگنی بیمار از طریق یک یا دو برش بررسی می‌شود. این روش جراحی کم تهاجمی، بهبودی سریع‌تر و نتایج بهتری برای بیماران به همراه دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده سالانه بیش از ۱۳ میلیون عمل لاپاراسکوپی در جهان انجام می‌شود که روند رو به رشدی طی سال‌های آینده خواهد داشت. این نوع جراحی نیز همانند سایر عمل‌های جراحی به تجهیزات مخصوصی نیاز دارد که به دلیل شرایط تحریمی، تأمین آن برای ایران دشوار است یا هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.