در نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور چه گذشت؟

نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور اخیرا در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مشاوران و مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرآنی، این دومین نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور بود  که با حضور مشاور رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه، روسا و مدیران پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، صادق زاده، رییس دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس تقسیم کار انجام شده توسط وزارت ارتباطات و شیوه نامه تدوین برنامه اقدام ابلاغی مرکز ملی فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: سند راهبردی فضای مجازی کشور مشتمل بر چشم انداز، اهداف توسعه فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ و مجموعه ۳۹ اقدام کلان توسط شورای عالی فضای مجازی تدوین و ابلاغ شده است.

در این سند، اقدامات کلان و نوع همکاری تمامی دستگاه‌ها در موضوعات محوری فضای مجازی از جمله شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد، نیروی انسانی، آموزش و ... تعیین شده است که مطابق با آن دستگاه‌های متولی باید با همکاری سایر نهادهای مربوطه براساس دستورالعلمل اجرایی نسبت به تدوین برنامه عملیاتی اقدام کنند.

در ادامه جلسه فسنقری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس نقش پژوهشگاه در اجرای این سند و دستورالعمل اجرایی، نسبت به اهمیت ایجاد سریع کارگروه‌های مربوطه و انجام تعاملات لازم با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط، نکاتی را خاطر نشان و در ادامه تأکید کرد: با عنایت به نقش پژوهشگاه به عنوان بازوی فکری وزارت ارتباطات و نیز گستره فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه طی سالهای اخیر، پژوهشگاه جهت همکاری در حوزه های مختلف ارتباطی، خدمات، محتوا، آموزش، تنظیم گری و اقتصاد فضای مجازی، آمادگی خود را به دستگاه ها و بخش های مربوطه اعلام می کند.

همچنین با توجه به موضوعات مطرح شده توسط افراد حاضر در این نشست درخصوص اقدامات کلان محول شده به وزارت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختار اجرایی مورد نیاز، نکات و پیشنهاداتی توسط آسوشه، به عنوان مشاور رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جهت تسریع و تسهیل فعالیت ها، پیش بینی نیازمندی‌ها، اولویت بندی اقدامات، برنامه و روش اجرا بیان و مطابق با آن اقدامات اجرایی هر یک از بخش ها برای جلسات آتی تعیین و نهایی شد.

طبق اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شده که نشست‌های مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی در پژوهشگاه به صورت منظم و هفتگی جهت بررسی روند اجرا و ارزیابی دستاوردها برگزار شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.