برنامه‌ای برای دست بردن به طبیعت توران برای تکثیر در اسارت نداریم

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ حسن اکبری اظهار کرد: با وجود اینکه وضعیت یوزپلنگ ایرانی بحرانی است اما حفاظت از زیستگاه همچنان اولویت اصلی ماست و تمام سعی و تلاش مجموعه معاونت محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت زیستگاه است. به همین منظور کمیته‌هایی برای ساماندهی دام‌ها، حفاظت از زیستگاه و تکثیر در اسارت، برای استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان و همچنین خرد جمعی و تصمیم‌گیری درست و از همه مهمتر پیگیری اجرای تصمیمات در این زمینه تشکیل و جلسات به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: تکثیر در اسارت می‌تواند به حفظ ژنوم گونه کمک کند و حداقل جمعیت پایه ولو با تنوع ژنی کم را در اسارت ایجاد کند برنامه داریم تا تکثیر در اسارت را ادامه دهیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که نقایص سال گذشته را پوشش دهیم و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، مسئولیت پیگیری جدی این موضوع را عهده دار شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه‌ای برای دست بردن به طبیعت توران برای تکثیر در اسارت نداریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم. اداره کل محیط زیست استان سمنان در حال آماده سازی کلینیک صحرایی است و برنامه‌هایی هم برای تهیه شناسنامه ژنتیکی یوزهای موجود در سایت داریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.