خبرهای سخنگوی دولت درخصوص اربعین؛ از اختصاص وام 5 میلیونی تا اینترنت رایگان

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت، بیانات روحیه‌بخش و امیدآفرین و رهنمودهای نابی مانند همیشه داشتند و تقدیر و تشکر صمیمانه داریم از نکات و موارد که ایشان مطرح فرمودند. ایشان به نکات متعددی درباره نقاط قوت دولت پرداخته و هم‌چنین رهنمودهایی داشتند که دولت جلسه‌ای با حضور وزرا و استانداران پیرو دیدار و فرمایشات ایشان برگزار کرد و تقسیم کار شد و تمامی بخش‌ها مکلف شدند تا کار را پیگیری کنند تا این موارد عملیاتی شود.

وی افزود: در آستانه حادثه عظیم و بی‌نظیر اربعین هستیم و دلدادگان امام حسین(ع) علاقه دارند در این رویداد حضور یابند، بعد از فروکش کرونا پیش‌بینی می‌شود حضور مردم حدود 5 میلیون نفر باشد. البته حجم اقدامات تسهیل مقدمات سفر، امر گسترده‌ای است و دولت ستاد اربعین را فعال کرده و هیات دولت هم به این موضوع پرداخته تا هماهنگی‌ها به خوبی انجام بگیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل سفر اربعین گفت: 10 فرودگاه بین‌المللی به سمت عراق پرواز دارند و مرزهای زمینی به حد 6 مرز افزایش یافت و مسیر قطار تهران کربلا هم فعال شده تا زوار به راحتی بتوانند عزیمت کنند. دولت از تمامی تلاش‌های مردمی برای برگزار بهتر این موسم عظیم حمایت کرده و می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: توصیه می‌کنیم زوار برای سفر، از غیر مرز مهران و از وسیله شخصی استفاده کنند تا امکان برای تردد بقیه زوار هم فراهم شود. در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها، میز خدمت وزارت راه ناظر بر عملکردها و پاسخگوی تخلفات احتمالی هستند. با همکاری بین ایران و عراق، ویزا برای سفر حذف شد که این بخشی از تسهیلات است و یکی از عوامل افزایش تعداد زوار، همین موضوع است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین تسهیلات 5 میلیون تومانی برای سرپرستان خانوار زوار و 3 میلیون تومان برای زوار انفرادی به‌صورت برخط قابل دریافت است و در سامانه سماح امکان ثبت درخواست این وام فراهم شده و نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست و این روند به‌صورت خودکار طی می‌شود. تقویت آنتن‌دهی در مرزها از سوی وزارت ارتباطات انجام گرفته و یک بالون برای ارائه اینترنت رایگان نیز در مرزها استقرار می‌یابد. هماهنگی برای اینترنت رایگان در بخش‌هایی از مسیر نجف تا کربلا انجام شده و این اقدام هم انجام می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: از برخی پیام‌رسان‌ها مانند سروش‌پلاس و روبیکا امکان برقراری تماس صوتی رایگان با تلفن‌های داخلی کشور آماده شده و هم‌چنین زوار بدون نیاز به اینترنت می‌توانند موقعیت خود را در نرم افزار بله به دیگران اعلام کنند. جزییات این خدمات در سایت وزارت ارتباطات در بخش جداگانه‌ای آماده و قابل نمایش است. البته با توجه به افزایش تعداد زوار، هرچقدر هم تلاش بشود، با حجم سیل عظیم زوار برابر نخواهد شد و همراهی مردم را در این زمینه می‌طلبد.

بهادری‌جهرمی درباره برنامه دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت ترانزیت تصریح کرد: برخی مسیرهای تعطیل شده تا حدود قابل قبولی فعال شدند و به‌عنوان مثال، راه‌آهن رشت - آستارا در حال عملیات اجرایی است و این کار با همکاری سه‌جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود.

وی درخصوص بستری شدن رستم قاسمی وزیر راه در بیمارستان، گفت: وزیر محترم راه به‌واسطه وارد آمدن ضربه‌ای به کمرشان طی حادثه‌ای در منزل، در بیمارستان بستری شده بودند و از روز شنبه در وزارتخانه نیز حاضر شده و مشغول انجام کار خود هستند.

سخنگوی دولت درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت:  گفت‌وگوها درباره توافق ادامه دارد و طرف مقابل باید از زیاده‌خواهی دست بردارد. مسیر سازنده‌ای طی شده و طبق تأکید رئیس‌جمهور، ما 4 موضوعِ تضمین‌ها، راستی‌آزمایی‌های عینی و عملی، رفع پایدار تحریم‌ها و بسته‌شدن ادعاهای سیاسی درباره پادمان را دنبال می‌کنیم؛ جمهوری اسلامی ایران گفتگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد.

ادامه دارد....

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.