راهکاری برای جلوگیری از خام‌فروشی گاز پرمصرف بوتادین

گروهی از محققان یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند دانش فنی ایجاد زنجیره ارزش گاز بوتادین در کشور را که تاکنون خام فروشی می‌شد، بومی‌سازی کنند.

به گزارش خبرآنی، فرشاد مطبوع، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه صنایع بسیاری به گازهای بوتان و بوتادین وابسته هستند، گفت: با توجه به اهمیت حوزه نفت، انرژی، پتروشیمی، گاز و پالایش در این زمینه فعال شدیم و توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف، فناوری‌های نوظهور را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی ایجاد زنجیره ارزش گاز بوتادین را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: علی‌رغم آنکه در کشور گاز بوتان یا بوتادین فراوانی تولید می‌شود، اما این محصولات غالباً به صورت خام‌فروشی عرضه می‌شوند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی خاطرنشان کرد: بوتیلن و بوتادین نیز در کنار اتیلن و پروپیلن به عنوان یکی از ۷ ماده پایه اصلی صنعت پتروشیمی محسوب می‌شوند، ضمن آنکه صنایع بسیاری چون لاستیک‌سازی به گازهای بوتان و بوتادین وابسته هستند.

مدیرعامل این شرکت یادآور شد: ما توانستیم مراحل دریافت مجوز و دانشنامه برای محصولات جانبی گاز بوتادین را نهایی کنیم و با تکمیل این پروسه، ایران یکی از ۸  کشور لایسنسور در این حوزه خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.