به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در نشست بررسی چالشها و مشکلات مراکز دادرسی جهت اصلاح و بهبود امور در استانها که با حضور معاونین و مدیران کل سازمان، رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و مدیران دادرسی مالیاتی سراسر کشور در ستاد سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مرکز دادرسی مالیاتی که با اجرای قانون دایمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دیماه سال 1400 تاسیس شد، برخی شائبه ها مبنی بر اعمال نفوذ سازمان امور مالیاتی بر هیات های حل اختلاف را رفع کرد و با استقلال این مرکز، شاهد افزایش ر وبه رشد اعتماد عمومی در رسیدگی به اعتراضات، افزایش کارآیی، تسریع در وصولی ها و ارتقای تمکین مالیاتی خواهیم بود.
وی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت انصاف و عدالت در فرایند رسیدگی و صدور و انشای آرا، اظهار داشت: به هر میزان که این امور، با استناد، استدلال و استنباط محکم و متقن توام باشد، ضمن صحه گذاشتن بر استقلال مرکز دادرسی مالیاتی، سبب شکوفایی و استمرار در بهبود خدمات رسانی مرکز و آثار و نتایج پرثمر آن خواهد شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه بر لزوم برنامه ریزی جهت برگزاری منظم جلسات دادرسی مالیاتی و ارتقای کیفیت آن تاکید کرد و افزود: پرونده های بزرگ و با اهمیت مالیاتی به محض اینکه در دسترس قرار می گیرد، در اولویت رسیدگی قرار گرفته و جلسات آنها در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود تا ضمن تکریم ارباب رجوع و تسهیل امور، حقوق حقه دولت تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه این سازمان از تمامی ظرفیت ها برای تحقق عدالت مالیاتی بهره می گیرد، گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده های مالیاتی، حتما از زبده ترین و خبره ترین نیروها و کارشناسان مالیاتی استفاده شود تا با افزایش سرعت و دقت در امور، ضمن تسریع در وصول درآمدهای مالیاتی و احقاق حقوق مودیان، تمکین و پذیرش آرا از سوی مودیان نیز قابل پذیرش تر شود و هزینه های دادرسی نیز کاهش یابد.
منظور با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفیت و کمیت رسیدگی ها لازم است تا پرونده ها از قبل مورد بررسی های کارشناسی قرار گیرند، افزود: یکی از ملاک ها برای ارزیابی دادرسی ها، بررسی میزان نقض آراء هیات ها و تمکین مودیان است و طبیعتا به هر نسبت که آراء خوبی انشاء شود، علاوه بر تسهیل امور ارباب رجوع، موجب کاهش هزینه های دادرسی می شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه، ماموریت اصلی مدیران دادرسی مالیاتی، احقاق حقوق مردم و دولت بصورت توامان است و نباید وصول سریع که از تکالیف سازمان می باشد موجب تضییع هیچ حقی شود، تاکید کرد: کوچکترین خطا و تخلف از سوی هیچ فردی پذیرفتنی نیست و ماموران نظارتی سازمان امور مالیاتی از جمله دادستانی انتظامی مالیاتی، حراست سازمان، دفتر بازرسی و نظایر آن، مرتبا رفتارها، فرآیندها و روند امور را رصد می کنند تا از بروز و وقوع هر نوع فساد و تخلف جلوگیری نمایند و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی بصورت قاطع صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/